یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا از دست داشتن دولت ترکیه در حمله شیمیایی به منطقه غوطه شرقی در سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"سیمور هرش" در مقاله‌ای در نشریه "لندن ریویو آو باکس" به نقل از یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا فاش کرد:دولت سوریه در حوادث 21 اوت در غوطه شرقی دست نداشته و مظنون اصلی در این کار ترکیه است به دلیل اینکه این کشور تمامی ادوات لازم برای این اقدام را در اختیار داشته است.

"سیمون هرش" همچنین افزود:پس از جمع آوری تمامی شواهد در رابطه با حمله 21 اوت 2013 به منطقه غوطه شرقی در سوریه،دستگاه اطلاعاتی آمریکا درباره این حادثه دچار تردید شد.

در همین حال این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا گفت:ما هم اکنون می‌دانیم که اقدامی محرمانه از سوی نزدیکان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه برای سوق دادن "باراک اوباما" به سمت خطر قرمز که همان حمله شیمیایی در سوریه بوده،انجام گرفته شده و این اقدام در جهت حمله به دمشق و یا حومه این شهر در جریان استقرار بازرسان سازمان ملل که در روز 18 اوت به دمشق رسیدند،بوده است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه افسران عالی رتبه به ما گفته‌اند که عاملان حمله شیمیایی به غوطه شرقی از خاک ترکیه مجهز شده اند و ترکیه به این افراد آموزش تولید گاز سارین داده است افزود:برخی شواهد حاکی از خرسندی ترکیه از حمله شیمیایی به حومه دمشق است.

همزمان با این گزارش یکی از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا گفت:یکی از مسائل مطرح شده در ماه می این بود که ترکیه تنها راه برای حمایت از افراد مسلح در سوریه است و امکان کمک رسانی به این افراد از طریق خاک اردن وجود ندارد.

یاد آور می‌شود حملات غوطه 2013 یک سری از حملات شیمیایی است که در تاریخ 21 اوت 2013 در منطقه غوطه در استان ریف دمشق در سوریه رخ داد. 

انتهای پیام
برچسب ها: سیمور ، هرش ، ترکیه ، غوطه ، شرقی ، سوریه ، لندن ، ریویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار