برخی گیاه شناسان،جنگل ابر را بانک ژنتیک جهان می دانند و شاید درمان بسیاری از دردهای بی درمان در گیاهان این جنگل نهفته باشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، یک پژوهشگر گیاه شناس با بیان اینکه در یک فضای 100 متری در جنگل ابر،بیش از 40 گیاه دارویی شناسایی کرده است گفت:این گیاهان ناشناخته اند و تا کنون کار دقیق علمی بر روی آن انجام نگرفته و باید در این زمینه یک کار دقیق علمی انجام شود.
مدیر عامل موسسه حامی محیط زیست شاهوار زیست شاهرودگفت: در هر متر مربع از جنگل ابر،افزون بر 50 گونه گیاهی وجود دارد و جنگل ابر شاهرود از این نظر در جهان کم نظیر است.
مجید آشوری با اذعان به اینکه برخی گیاه شناسان ، جنگل ابر را بانک ژنتیک جهان می دانند ،افزود: در هر متر مربع از این جنگل بی نظیر بیش از 50 گونه گیاهی وجود دارد که هر  یک ماه یک بار عوض می شوند.
وی از این جنگل به عنوان یک گنج یاد کرد و گفت: شاید درمان بسیاری از دردهای بی درمان در گیاهان این جنگل نهفته باشد.
مدیر عامل موسسه حامی محیط زیست شاهوار زیست شاهرود به سفر تحقیقی خود با یک گیاه شناس به این منطقه اشاره کرد و گفت: وی این جنگل را با هیچ جنگل دیگری در ایران و جهان قابل مقایسه ندانست و اظهار کرد: در هیچ منطقه ای از دنیا بلوط و بوته های گون در کنار هم وجود ندارد،اما در جنگل ابر بواسطه شرایط اقلیمی منحصر به فرد ،این دو گونه در کار هم وجود دارند.
آشوری اکوتون بودن و اینکه مرز بین دو اکو سیستم تپه ماهوری و بیابان و جنگل است،را به طور توأمان دلیل وجود دو گونه بلوط و گون در کنار هم دانست./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.