فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: سوء مصرف مواد مخدر بعد از تصادف، دومین عامل مرگ و میر غیر طبیعی در کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر دوشنبه در جمع فرماندهان پلیس استان افزود: تصادفات نخستین عامل مر گ هاي غير طبيعي در ایران است.
 
وی اظهارداشت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از مشکلات و شرایط نامناسب توسعه اجتماعی در بخش شهرنشینی و حتی در مناطق روستاهایی است.
 
فرمانده پلیس گیلان گفت: حاکمیت با توجه به پرورش و توسعه جوامع انسانی و هدایت انسان ها به سمت تعالی اجتماعی و فرهنگی خود، نگرانی ها و دغدغه هایی در این زمینه برای کنترل، پیشگیری و حتی مبارزه با مواد مخدر در دستور کار دارد.
 
وی افزود: نیروی انتظامی شهدای والا مقامی را در این راه تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده  که خون پاک این شهدا امروز راهی روشن برای دستیابی به توسعه و تعالی جامعه ترسیم کرده است.
 
قائد رحمتی افزود:  مواد مخدر  ( اعتیار) یکی از چهار بحرانی است که جوامع بشری امروز بطور جدی با این پدیده مواجه هستند.
 
وی اظهارداشت: مواد مخدر امروز به یک پدیده جهانی تبدیل شده است، بیش از 170  کشور جهان در رابطه با مهار و کنترل این پدیده در حال سیاست گذاری و برنامه ریزی هستند.
 
فرمانده پلیس گیلان گفت: ایران در همسایگی دو کشور تولید کننده مهم مواد مخدر قرار دارد  و برای مهار و مدیریت این پدیده در کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه قانون توجه خاصی در خصوص مهار، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر  دارد ، افزود: مواد مخدر در سطح دنیا بصورت شبکه ای، گسترده، مافیایی و سازمان یافته رهبری می شود که این حرکت جنایتی در جوامع بشری است.
 
قائد رحمتی با بیان اینکه مواد مخدر بعد از تصادف، دومین عامل مرگ و میر غیر طبیعی در کشور به شمار می رود، اظهارداشت: روزانه هفت نفر به دلیل سوء مصرف قربانی مواد مخدر می شوند.
 
وی اذعان داشت: دست های نامرئی امروز در سطح جهانی، منطقه ای و ملی به دلیل سودهی و درآمدزایی مواد مخدر، این پدیده شوم را ترویج می دهند.
 
رئیس پلیس گیلان یادآورشد: مواد مخدر امروز یک خطر جدی در جامعه است بنابراین باید با این پدیده بصورت ریشه ای و عمیق برخورد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملینا کیان
۱۷:۴۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
عالی بود ، حرف های شما کاملا درست و صحیح است.
بسیار موافقم...........