مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در نوروز امسال و به منظور تنظیم بازار یک هزار و 107 تن میوه از نوع سیب و پرتقال در کردستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، اسراری گفت: در راستای بازار میوه و مرکبات ایام پایان سال همچنین نوروز 1393 به منظور کاهش قیمت میوه و به دلیل افزایش تقاضا بر این کالا در سبد خانوار این سازمان اقدام به اجرای طرح تامین و ذخیره سازی میوه و مرکبات تنظیم بازار ایام پایان سال کرد.

وی افزود: در شهرستان سنندج 20 مکان توزیع با هماهنگی شهرداری سنندج و اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان طراحی و در این مکان ها پرتقال و سیب درختی تنظیم بازار با قیمت مصوب شورای نظارت و کنترل بازار استان با کشف قیمت از استان های همجوار توزیع شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به اینکه این طرح از 26 اسفند لغایت 17 فروردین 93 به مدت 21 روز کاری انجام شد، بیان کرد: در شهرستان های استان در هر شهرستان حداکثر 10 نقطه یا مکان توزیع میوه تنظیم بازار، تدوین، طراحی و اجرا شد که در مجموع 92 مکان توزیع در سراسر استان برای توزیع سیب درختی و پرتقال اختصاص پیدا کرده بود.

وی بیان کرد: از 25 اسفند 92 تا 17 فروردین ماه 93 مجموع کل میوه توزیع شده در مکان های مشخص شده یک هزار و 107 تن بوده است.

اسراری گفت: میزان پرتقال توزیع شده در این ایام 705 تن و میزان سیب درختی توزیع شده 402 تن بود./س
 
برچسب ها: توزیع ، نوروز ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.