این گزارش به تاثیر گروه های همسان بر رشد اجتماعی کودکان می پردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  قرار گرفتن کودک در گروه و واگذار کردن نقش در گروه به او جزو نیازهای دوره دبستان است، شاگردان دبستان احتیاج به زندگی گروهی دارند و مایل هستند در فعالیت های مشترک شرکت کنند.

 کودکان با عضویت در گروه توانایی  زیادی از جمله همکاری، تعاون، رقابت و مسئولیت پذیری را که به رشد شخصیتی و اجتماعی او کمک می کند را کسب می کند شاخص های رشد اجتماعی کودک استقلال، پذیرش مسئولیت، آینده نگری، شوخ طبعی، بذله گویی است. اما در عواملی که باعث عدم رشد اجتماعی و شخصیتی کودک و فرد می شود می توان  به احساس عدم امنیت در کلاس درس، مورد تمسخر قرار گرفتن در کلاس و محیط و عدم کارایی مطالب آموخته شده در اجتماع و کلاس های درس و محیط خانواده و ارزش دادن به کم حرفی را می توان نام برد سپس با توجه به مطالب فوق الذکر می توان تاثیر گروه های همسال را به تاثیر نسبت تغییر داد.
 
شرکت در فعالیت های گروه همسالان می تواند جنبه های مثبتی را برای کمک در پی داشته باشد کمک با شرکت در فعالیت های گروهی چگونگی تعامل با محیط را می آموزد و به نحوه انجام وظایف و عمل کردن به ارزش ها و هنجارهای مورد قبول جامعه آگاهی می یابد همچنین گروه های همسال به شکل گیری و رشد شخصیت اجتماعی اعضای آن کمک می کند.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: همسان ، رشد ، کودک ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار