وی گفت : تاکنون مجوزهای زیربنایی اعم از پروانه تاسیس، واگذاری زمین، انجام امور گمرکی، مجوز احداث شهرک پایانهها و شرکتهای حمل و نقلی و مجوزهای زیرساختی آب، برق و سایر مجوزهای لازمی که برای احداث بندرخشک لازم است توسط مسئولین صادر و بخشهایی از آن هم اجرایی گردیده است، تا بندرخشک بتواند مجموعه بسیار خوبی در استان راهاندازی و اثر خوبی در اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد
احمد قافی اظهار کرد: با توجه به موقعیت ژئوپولیتکی و استثنائی که یزد در مقوله حمل و نقل ریلی و جادهای و مرکزیت ایران دارد، هیئت دولت تصمیم گرفت یک مرکز لجستیکی در قالب بندر خشک توسط بخش خصوصی و تعاونی در کشور احداث شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک کوثر بندرخشک را برای حیات اقتصادی استان مهم دانست و گفت: همانگونه که آب در حیات اجتماعی یزد تاثیر بسزایی دارد، بندرخشک هم میتواند در حیات اقتصادی یزد تاثیرات عمیقی را ایجاد نماید.
مدیرعامل بندر خشک ایران برآورد میزان سرمایهگذاری را قریب به 400 میلیارد تومان اعلام و گفت: بخشی از این سرمایه از تسهیلات بانکی، بخشی توسط سرمایهگذاران و متقاضیان و بازرگانان بخش خصوصی و نیز سهامداران و موسسین اولیه و بخشی دیگر نیز توسط سرمایههای مردمی بصورت تعاونی تامین میشود.
قافی در ارتباط زیرساختهای مهم بندرخشک گفت: علاوه بر واگذاری و تملک 700 هکتار زمین با موافقت وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مجوز زیرساختها اخذ و 14 کیلومتر برق از شبکه سراسری تا ابتدای پروژه انجام و داخل پروژه نیز به طول 10 کیلومتر در حال اجراست و سرمایه گذاران برای شروع فعالیت خود مشکل برق ندارند.
مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک کوثر اضافه کرد: به منظور ایجاد زمینههای همکاری و تفاهم در مسائل اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای منطقه و بینالمللی، برای عضویت بندرخشک در کنوانسیون اسکاپ که یک نهاد بینالمللی است در حال مذاکرهایم.
گفتنی است:در سفر اخیر معاونت وزیر راه و شهرسازی، قول مساعد حل عضویت اسکاپ توسط استاندار یزد اخذ شده است که این مهم میتواند نقش بسزایی در تسریع امور و راهاندازی بندر خشک داشته باشد/س