استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم سیستان و بلوچستان از محل انباشت پول حاصل از انصراف مردم از یارانه‌ها و افزایش قیمت و فرآورده‎های نفتی بیشتر از سیار استان‎ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، علی اوسط هاشمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سبب توسعه سیستان و بلوچستان می‌شود

 

وی ادامه داد: با اصل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها همه مسئولان موافق هستند و بحث بر سر چگونگی اجرای این طرح است به گونهای که افراد محروم از آن بهره‏مند شده و افراد متمکن خود انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند.

هاشمی با اشاره به وضعیت هدفمندی یارانهها در استان گفت: فقط در سیستان و بلوچستان طی 37 دوره پرداخت‌های نقدی در مجموع 42 هزار میلیارد ریال معادل 21 برابر بودجه عمرانی به مردم پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر این میزان بودجه به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده می شد، حداقل چند شهرستان سیستان و بلوچستان هم اکنون از نعمت گاز برخوردار بودند.

هاشمی افزود: دولت تصمیم دارد که از محل افزایش فرآورده‌های نفتی و انصراف مردم از یارانه‌ها، به بهداشت و درمان کمک کند، به محیط زیست سامان دهد و کسب و کار و تجارت و صنعت را در استانهای محروم رونق دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.