برطبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از اهداف و انتظارات افراد چاق از کاهش وزن خود غیرواقعی بوده و تا حد زیادی دست نیافتنی است.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مقابله با چاقی و کاهش وزن بدن در یک مدت زمان مشخص و منطقی بسیار مهم است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرد. 

وی گفت: افراد چاق با تغییر اندکی از وزن خود، ممکن است سلامت بیشتری به دست آورند و از شدت برخی از عوارض به وجود آمده در آن‌ها کاسته شود. 

گرجی افزود: دستیابی به وزن مناسب و ایده آل همیشه واقع گرایانه نیست و در برخی از شرایط اساسا درست نیز به نظر نمی‌رسد. 

وی تاکید کرد: برطبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از اهداف و انتظارات افراد چاق از کاهش وزن خود غیرواقعی بوده و تا حد زیادی دست نیافتنی است. 

گرجی یادآور شد: برخی از افراد تصور می‌کنند که با مقابله با چاقی و کاهش وزن و بدون در نظر گرفتن سایر عوامل خطر، می‌توان از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت و یا تشدید این نوع بیماری‌ها به میزان قابل توجهی جلوگیری کرد. 

وی با بیان اینکه علاوه بر چاقی، عوامل دیگری نیز در بروز بیماری‌های مزمن نقش دارند، تصریح کرد: مصرف بالای چربی، ورزش نکردن و عدم فعالیت مناسب بدنی، استعمال دخانیات به ویژه سیگار، استرس و فشارهای روانی و برخی دیگر از عوامل خطر نیز در بروز بیماری‌های مزمن نقش دارند. 

گرجی گفت: موضوع مهم دیگر این است که کاهش وزن و مقابله با چاقی باید در مدت زمان معین و منطقی صورت گیرد و نباید در یک زمان کوتاه، اقدام به کاهش شدید وزن کرد. 

وی با اشاره به اینکه اهداف نهایی کاهش وزن باید برطبق وضعیت فرد و واقع بینانه باشد، خاطرنشان کرد: درخصوص اهداف و انتظارات کاهش وزن و مقابله با چاقی، باید با پزشک و متخصص مربوطه مشورت کرد و به طور واقع بینانه تصمیم گرفت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار