رئیس اداره بازیافت منطقه 13 از افزایش غرف بازیافت در ابتدای سال 93 خبر داد.

 طباطبایی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد یکساله این اداره گفت: سعی شده اهداف سازمان مدیریت پسماند در سه بعد آموزشی ، پژوهشی و اجرایی به صورت هماهنگ و یکسان پیش برده شود و آموزش با هدف فرهنگسازی اولین بخشی بوده که این اداره به آن پرداخته است .

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون اداره بازیافت منطقه با آموزش چهره به چهره توسط آموزشگران توانسته 34.253 خانوار، 8.300 نفر دانش آموز در 40 مدرسه و 9.740 نفر از صاحبان واحد های صنفی و تجاری را با نحوه صحیح تفکیک پسماند خشک آشنا و از این طریق مشارکت آنها را در امر بازیافت جلب کند .

طباطبایی گفت: یکی از اقدامات این اداره برای جلب مشارکت شهروندان درخصوص تفکیک پسماندها توزیع بیش از3.200 مخزن ویژه پسماند خشک و کارتن پلاست در مدارس، اداره ها، سرای محلات، اصناف و واحدهای مسکونی میباشد.
رئیس اداره بازیافت با اشاره به اجراي طرح جمع آوري پسماند خشک توسط خودروهاي ملودي از درب منازل گفت:هفته ای یکبار خودرو مخصوص جمع آوری پسماند خشک به هر محله مراجعه و متصدیان مربوطه ضمن تحویل پسماند خشک شهروندان به توزیع کیسه آبی بین انها میپردازند.
وی افزود : برپایی 10مراسم قرعه کشی در سطح نواحی که در آن از شهروندان فعال در امر بازیافت تقدیر شد و همچنین اجرای 200  تئاتر آموزشی در مراسم ها و اعیاد مختلف سال در سطح منطقه بخشی از اقدامات فرهنگی این اداره را به خود اختصاص داده است.

طباطبایی در ادامه اظهار داشت: اجرای طرح مدیریت پسماند در ناحیه 2 ، توزیع کد اشتراک در آموزش چهره به چهره بازیافت در 6 محله و سه شهرک منطقه 13 ،برپایی غرفه در سیزدهمین نمایشگاه محیط زیست ، حضور فعال در غرفه سازمان مدیریت پسماند در پنجمین نمایشگاه بازی و سرگرمی در بوستان گفتگو، اتمام عملیات احداث سورتینگ و نصب تندیس با مواد بازیافتی در محوطه ایستگاه بازیافت ،تجهیز و بهره برداری از ساختمان اسکان گارگری، تولید چپس چوب به وسیله دستگاه چیپر در ایستگاه بازیافت نیز بخش دیگری از اقدامات این اداره در سال 92 بوده است.

رئیس اداره بازیافت منطقه با اشاره به این که در سال 92  یک غرفه جدید در محله آشتیانی جانمایی شد گفت: یکی ازمهمترین فعالیت این اداره در اواخر سال 92 خرید 10 غرفه و استقرار این کانکس ها در سال جدید می باشد که این اقدام به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز جمع آوری پسماند صورت گرفت.گفتنی است در حال حاضر17 غرفه در سطح منطقه مشغول خدمت رسانی هستند که در این غرف به ازای پسماند خشک تحویلی مواد شوینده وبهداشتی به شهروندان اهدا میگردد .

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: غرف ، بازیافت ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار