روزنامه آمریکایی " شیکاگو تریبون "‌ در گزارشی به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+ 1 و احتمال توافق نهایی در آن اشاره کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌این روزنامه پرتیراژ چاپ شیکاگو در این گزارش نوشت :‌ ایران و کشورهای 5 + 1 امیدوارند در مذاکراتی که ازفردا (‌سه شنبه )‌آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت ،‌ به توافقی نسبی رسیده و بتوانند آن را به صورت مکتوب در بیاوردند . تهیه این پیش نویس می تواند مقدمه ای برای حل مسائل اصلی تر قرار گیرد . 

دو طرف مذاکره خواستار تحقق توافق نهایی تا پیش از 20 جولای هستند . چنانچه چنین توافقی محقق  گردد تا حدودی اختلافات ده ساله میان ایران و قدرت های غربی حل و فصل شده و تهدید همیشگی _‌ و البته غیرقابل اجرا _ آمریکا و اسرائیل برای جنگ افروزی در خاورمیانه از بین خواهد رفت . 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت :‌ طی این ده سال اختلاف "‌تهران "‌همواره بر این موضوع تاکید داشته است که برنامه هسته ای خود را در مسیر صلح آمیز و برای اهداف مسالمت آمیز پیش می برد اما کشورهای غربی و بخصوص " واشنگتن"‌ ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرده است . حتی رژیم اسرائیل نیز بنا بر همین ادعا بارها "‌جمهوری اسلامی"‌را حمله نظامی تهدید کرده است . 

یک مقام ارشد دولت آمریکا درباره روند این مذاکرات این گونه اظهار کرده است :  طی ماه آینده تنها بر سر موضوعاتی گفتگو خواهد شد که قرار است در توافقنامه نهایی مورد نظر بوده و مکتوب شوند . به سایر موضوعات در این دور از مذاکرات اشاره ای نخواهد شد . ما بر اساس نقشه راه تعیین شده پیش می رویم . احتمال تهیه پیش نویس در ماه می وجود دارد . 

گفتنی است دور جدید مذاکرات از فردا در وین آغاز خواهد شد . 

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار