مدير كل بنادر و دريانوردي مازندران از رشد 89 درصدي ورود كالا به بنادر نوشهر و فريدونكنار از ابتداي امسال تاكنون در مقايسه با مدت مشابه قبلي خبر داد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، منوچهر تاتينا صبح روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار شبكه تبرستان با اعلام اين مطلب اظهار داشت : در بخش تعداد كشتي هاي وارده به بنادر نوشهر و فريدونكنار نيز عملكرد اداره كل نسبت به مدت مشابه قبلي از رشد 100 درصدي برخوردار بوده است .

وي در ادامه افزود : ميزان تخليه و بارگيري كالا در بنادر تابعه در سال گذشته معادل يك ميليون تن بوده است كه بخشي از آن ترانزيت مواد سوختي به كشورهاي CIS و ساير كشورهاي همجوار بوده است .

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر از برنامه هاي در دست اقدام اداره كل در امسال در راستاي جذب سرمايه گذار در بخش سيلوي غلات وانبار خبر داد و گفت : خوشبختانه مذاكرات خوبي در اين زمينه صورت گرفته كه به محض آغاز عمليات اجرايي پروژه هاي جديد، اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد .

وي تصريح كرد : حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي و تضمين بخشي از سرمايه آنان در مناطق ويژه و همچنين ارائه تسهيلات مورد نياز براي تامين منابع مورد نياز براي سرمايه گذاري در فعاليت هاي مرتبط با امور بندري از سياست هاي اصولي سازمان بنادر و دريانوردي است .

مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران توسعه سفرهاي دريايي را از ديگر برنامه هاي اداره كل عنوان كرد و افزود : براي تامين شناورهاي مسافري و احداث زير ساخت هاي مورد نياز براي توسعه صنعت دريانوردي، وام بدون بهره در اختيار متقاضيان بخش خصوصي قرار خواهد گرفت .

وي با بيان اينكه حدود 40 صنعت به بخش سفرهاي دريايي وابسته است ابراز اميدواري كرد با حمايت هاي مسئولين استاني و شهرستاني شاهد توسعه گردشگري دريايي و رونق سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال پايدار در اين بخش باشيم .

تاتينا با بيان اينكه بندر نوشهر از تجهيزات و امكانات مناسبي براي تخليه و بارگيري كالا برخوردار است از كليه كساني كه در بخش صادرات و واردات كالا فعال هستند خواست تا با حضور پر رنگ تر خود در بنادر تابعه اداره كل موجبات رشد و شكوفايي اقتصادي استان را فراهم كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار