نماینده مردم شازند در مجلس گفت: زمینه‌های سالم‌سازی اقتصاد اهمیت بسزایی دارد، بنابراین تصمیمات مدیران اجرایی و مجلس باید شرایط حذف رانت در جامعه را فراهم کند تا ساختار پرورش دهنده فساد اقتصادی اصلاح و ریشه کن شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار داشت: در چند ساله اخیر مقام معظم رهبری تاکید بر فرهنگ بومی و اسلامی و حمایت از توحید در ایجاد اشتغال برای جوانان و همین طور ابلاغ سیاست‌های کلی بهداشت و تهیه و تنظیم ایجاد سند چشم انداز بیست ساله و تاکید به کار گیری منابع حاصل از فروش نفت جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را نقشه راه تعیین کرده‌اند.  
 
وی ادامه داد: راهکار نهایی اقتصاد کشور از تاثیرات سوء و اقدامات مداخله‌جویانه و استعمار گرایانه کشورهای غربی با توسعه فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی و با عزم ملی و مدیریت جهادی میسر می‌شود.  
 
نماینده مردم شازند افزود: زمینه‌های سالم‌سازی اقتصاد اهمیت بسزایی دارد و به همین منظور باید افزایش بهره‌وری، رفع موانع تولید، ایجاد رقابت سالم برای جلب اعتماد و حمایت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال فراهم شود.  
 
عزیزی تصریح کرد: تصمیمات مدیران اجرایی و مجلس باید شرایط حذف رانت از جامعه را فراهم کند تا در مبارزه با مفاسد اقتصادی و ریشه‌کن‌کردن فساد توفیق یابیم چراکه محکوم کردن عوامل فساد دست چندم فساد را از میان نمی‌برد بلکه باید ساختار پرورش دهنده فساد اقتصادی اصلاح و ریشه کن شود.  
 
وی در ارتباط با مسائل امور بین‌الملل اظهار داشت: در مسائل امور بین الملل ضمن حمایت از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده تاکید می‌شود نصایح و توجهات رهبر انقلاب را مورد توجه قرار دهند و بدانند دولت‌های طرف مذاکره‌کننده به خصوص اتحادیه اروپا و آمریکا خیلی قابل اعتماد نیستند.  
 
نماینده مردم شازند حفظ استقلال، عزت ودفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خط و مرزهای کشور در ارتباطات برون مرزی باید رعایت شود بنابراین وزارت‌خارجه موظف است با هوشیاری و آگاهی ملاقات دیپلمات‌های خارجی را برنامه‌ریزی کند و اجازه مداخله به آن‌ها را ندهد. اگر چه اولین بار نیست که پارلمان اتحادیه اروپا اقدام به صدور بیانیه یا قطع نامه علیه ایران کرده است
 
وی افزود: نظر به اینکه در برنامه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا نکات مثبتی در بعضی از موضوعات مبنی بر تعامل وجود دارد اما در ارتباط با حقوق بشر این گونه نیست چرا که برخی از مواردی که در غرب به عنوان حقوق بشر از آن حمایت می‌شود مغایر با حقوق بشر است و آن‌ها در اقصی نقاط دنیا به حقوق مردم تجاوز و تعدی می‌کنند.  
 
نماینده مردم شاه زند تصریح کرد: فرهنگ، اخلاق و حقوق اجتماعی جمهوری اسلامی ایران متکی بر احکام الهی است و در قانون اساسی و با حضور ۹۸ درصدی مردم مورد تایید قرار گرفته است.  
 
عزیزی به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: از دولت انتظار می‌رود نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اقدام کند همین طور علی رغم وجود پروژه‌های ملی بزرگ مانند نیروگاه غرب و پالایشگاه پتروشیمی در شهرستان شاه زند به دلیل به کارگیری اکثریت نیروهای غیر بومی جوانان این کشور با بیکاری مواجه شده‌اند.  
 
نماینده مردم شازند در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر نفت انتظار می‌رود خواسته‌های جوانان شهرستان شازند را در رابطه با استخدام در پالایشگاه‌ها توجه کند و نسبت به استخدام نیروهای بومی اقدام کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسه ، علنی ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار