مجري بخش جنوبي خط 3 گفت:عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 كیلومتر از چهارراه ولیعصرعج تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال 1386 تا سال 1391 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیكی داشت.

اسكندري در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: خط 3 مترو بزرگترین و طولانی ترین خط ریلی خاورمیانه محسوب می شودکه با 37 کیلومتر طول جنوبی ترین نقطه پایتخت را به شمالی ترین نقطه متصل می کنداين خط در سه فازطراحي شد كه  نخست بخش میانی  اين خط آذرماه 1391 و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر عج تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 كیلومتر به بهره برداری رسید و تا چند روز ديگر 12 كيلومتر از اين خط كه بخش جنوبي ان محسوب ميشود به بهره برداري ميرسد و يك قدم برای تكمیل طولانی‌ترین و پرمسافر‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول 37 كیلومتر نزديك تر ميشويم .

وي افزود:خط 3 مترو تهران به خاطر شاخص های گوناگون و كم نظیر آن ازجمله قرار گرفتن در مسیر شهرهای اقماری و پرتردد مسافر از جنوب به شمال پایتخت و پوشش محلات و مناطقی چون اسماعیل آباد، ابراهیم آباد، یافت آباد، نعمت آباد، جوادیه، مولوی، راه آهن و ...به عنوان يك دستاورد بزرگ مديريت شهري است .

وي گفت:در ساخت اين خط با انجام روش هاي جديد و توامان با شرایط سخت تحریم ها ساخته شده است، از اين جهت اين پروژه را مي توان به اعتبار ابتكارات و خلاقيت هاي اجرا شده در شمار مصاديق اقتصاد مقاومتي مدنظر رهبري فرزانه انقلاب قلمداد كرد.

وي با اشاره به اينكه بهره گيري از سه شيوه مختلف حفاري تونل ترانشه باز،اتريشي و مكانيزه، عبور از بافت فرسوده و قديمي تهران و موانع متعدد تاسيسات فرسوده شهري، ساخت ايستگاه ها واجراي ريل گذاري به موازات پيشرفت دستگاه حفار، عبور دستگاه حفار تونل به فاصله اندك از زير خط 2 درحال بهره برداري مترو و ده ها مورد ديگر در شمار ركوردها و شاخص هاي بخش
جنوبي خط 3 مترو به حساب مي آيد.

وی افزود:این خط به عنوان اولین خط قطری شبكه مترو بیشترین ایستگاه های تقاطعی را با خطوط 7،6،4،1 و 8 مترو تهران داراست به طوری كه در ایستگاه چهارراه ولیعصر عج با خط 4، در ایستگاه میدان ولیعصرعج با خط 6، در ایستگاه شهید بهشتی با خط 1 و در ایستگاه مولوی با خط 7 تقاطع دارد ومی تواند سهم بزرگی را در اتصال خطوط ریلی منسجم و به هم پیوسته درون شهری و مسافرت راحت و آسان شهروندان و بیشترین دسترسی مسافران به تمام خطوط ریلی ایفا كند.

مجري بخش جنوبي خط 3 مترو تصريح كرد: فاصله متوسط بین ایستگاهی در بخش جنوبي خط ۱۲۰۰ متر است كه برای تسهیل در امر دسترسی شهروندان به ایستگاه‌ها برای هر ایستگاه دو ورودی در نظر گرفته شده كه در میادین اصلی به ۴ ورودی افزایش یافته است؛ اين خط ظرفيت جابجايي روزانه يك ميليون مسافر را داراست كه طبعاً ظرفيت كامل موردنظر با پيوستن تدريجي ناوگان به اين خط ميسر خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد:بخش جنوبي خط 3 مترو به طول 12 كيلومتر در شرايطي آماده بهره برداري است كه ایستگاه هاي منيريه، راه آهن، قلعه مرغي، جواديه و آزادگان به مسافران سرويس دهي مي كنند و قطارها تا زمان تكميل بخش هايي از ايستگاه هاي شهرك شريعتي، يافت آباد و نعمت آباد، در اين 3 ايستگاه توقف نخواهند داشت.

استفاده روزانه از مترو در این سال ها با گسترش حمل و نقل ريلي ديگر يك نياز شد و اين شهر زير زميني جایگاه ویژه ای در شهر و بين شهروندان پايتخت  پيدا كرده بطوری که در سالهاي اخيراحداث سالانه 30 کیلومتر مترویکی از اولویت های شهرداري پايتخت محسوب مي شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مترو ، طولانی ، وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار