معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز تکریم مادران و همسران شهدا را روز معرفت نسبت به حقوق معنوی و قدر و منزلت مادران و همسرانی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین ˈاحمد مازنیˈ افزود: نامگذاری روز 13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا ثبت شده است.

وی با تاکید بر تکریم از این افراد به عنوان یک وظیفه همگانی اظهار داشت: این زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با صبوری و استقامت فرزندان و همسران خود را در مسیر حق یاری کردند.

به گفته وی، بسیاری از مادران و همسران شهدا علاوه بر اینکه مادر و یا همسر شهید هستند، خود در میدان دفاع از حق حضور داشتند و در سال های سیاه استبداد پهلوی نیز شکنجه های بسیاری را تحمل کرده اند؛ برخی از این زنان در کنار همسران و فرزندان خود در دوران دفاع از میهن در جبهه های جنگ به مقام شهادت و جانبازی نائل آمده اند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد با بیان اینکه بسیاری از این زنان بیش از یک فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، گفت: روز تکریم مادران و همسران شهدا (24 فروردین) روز معرفت نسبت به حقوق معنوی و قدر و منزلت مادران و همسرانی است که مانند حضرت ام البنین(س) فداکاری و راه آزادی، استقلال و عزت ملت ایران را هموار کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا و برای گرامیداشت این روز، برنامه هایی در سراسر کشور پیش بینی کرده که در قالب دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده است.

مازنی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در تمام استان های کشور، در تهران نیز طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور زنان در نهادهای لشکری و کشوری، مسوولان ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از تعدادی از مادران شهدا که خود همسر شهید نیز هستند، قدردانی و تجلیل می شود.

برچسب ها: شهدا ، ایران ، عزت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار