معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 10 هزار مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار به این استان وارد شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ قادر تقی‌زاده شمار مسافران ورودی خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار را در ایام تعطیلات نوروز 10 هزار و 451 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

وی با بیان اینکه شمار مسافران خروجی خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار نزدیک به 12 هزار و 165 نفر در ایام تعطیلات نوروزی گزارش شده است، گفت: در طول این ایام نزدیک به 259 هزار مسافر نوروزی از سراسر کشورمان در 300 مرکز اقامتی این استان اقامت کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجموع بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از موزه‌های استان را در حدود 20 هزار و 465 نفر عنوان کرد و افزود: استان اردبیل دارای 11 موزه است که از جمله آن می‌توان به موزه مردم‌شناسی، موزه مفاخر اردبیل، موزه تخصصی باستان‌شناسی و موزه چینی‌خانه واقع در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد.

تقی‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین 157 گردشگر خارجی از موزه‌های کل استان دیدن کرده‌اند که در این میان مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.