معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد اعتمادبه نفس و رضایتجویی از دستاوردهای مسابقات بین المللی ربوکاپ است که ورود به صنعت و تولید ثروت اصلیترین ارمغان این عرصه است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر واشقانی معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از نهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با بیان اینکه برگزاری این مسابقات به ویژه با حضور تیم‌های خارجی در نگاه اول نشان دهندهٔ توانمندی‌های جوانان این کشور است که توانسته‌اند خود را اثبات کنند، گفت: بدون تردید این مسابقات دست آوردهای زیادی دارد که ایجاد حس اعتماد به نفس و خلاقیت جوانان این مرز و بوم دست آورد اصلی آن است. 

وی با اشاره به اینکه حس اعتماد به نفس و رضایت جویی زمینه را فراهم می‌کند تا دانش آموخته‌های ما در تمام زمینه‌ها، انگیزه پیدا کنند و وارد سایر عرصه‌ها شوند، افزود: وارد شدن به صنعت و تولید ثروت از طریق شرکت‌های دانش بنیان از جمله مهم‌ترین موضوعات این عرصه است. 

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از دیگر دست آوردهای این مسابقات ایجاد خلاقیت و نوآوری است که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون بیشتر دانش محور بوده، اما اکنون پژوهش محور شده است چرا که در دنیای امروز دانشگاه‌های بر‌تر جهان، دانشگاه‌های کارآفرین هستند و نگاه آن‌ها تبدیل علم به ثروت است. 

وی با بیان اینکه جهت گیری‌های اخیر نشان می‌دهد که دانشگاه‌های نسل سوم در حال گذار به دانشگاه‌های نسل چهارم بر اساس اقتصاد مبتنی بر نوآوری هستند، اظهار کرد: اهمیت بسیار بالایی دارد که دانش آموختگان ما با حضور در این مسابقات و ایجاد انگیزه، به سمت دانشگاه‌های فن آفرین یا نسل چهارم حرکت کنند. 

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نقش اصلی را در پیشبرد علم رباتیک داشته است
دکتر واشقانی ادامه داد: به طور کلی رقابت‌هایی که در سطح بین المللی برگزار می‌شود و نام کشورهای صاحب نام در آن به چشم می‌خورد دارای جایگاه و رتبه بین المللی و علمی هستند و این مساله نشان دهندهٔ این است که فرزندان عزیز این مرز و بوم به نحو احسن و شانه به شانهٔ کشورهای صاحب نام توانسته‌اند توانمندی‌ها و خلاقیت‌های خود را در زمینه علم رباتیک نشان دهند و این دست آورد بزرگی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود. 

وی در خصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پیشبرد علم رباتیک در کشور اظهار داشت: بدون تردید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این زمینه نه تنها در سطح واحدهای دانشگاه آزاد، بلکه در سطح ملی یک بازیگر اصلی و در واقع پیشتاز این عرصه است. 

 معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز خاطرنشان کرد: این موضوع به قدری برای هیات جدید دانشگاه آزاد اسلامی حیاتی بوده است که در نخستین گام‌های مدیریت جدید، یک کمیته اختصاصی با عنوان «کمیته دانش بنیان» با حضور صاحب نظران و افراد باتجربه علمی و اقتصادی تشکیل شد. 

وی ادامه داد: از اقدامات مهم این کمیته در مدت کوتاه فعالیت خود، تدوین آیین نامه‌ای در این خصوص و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها است که طبق آن دانشگاه‌ها موظف خواهند بود تا علاوه بر نقش اصلی خود به میزان ده درصد در پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت داشته باشند و افزون بر آن، اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی با یکی از بانک‌های خصوصی قراردادی منعقد کرده است که طی آن این بانک به عنوان تامین کننده منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود. 

دکتر واشقانی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان ریسک پذیر هستند و نیاز دارند که حمایت مالی شوند و تشکیل کمیته دانش بنیان یکی از اقدامات اساسی است که در جهت حمایت از این شرکت‌ها انجام شده است. این شرکت‌ها نیاز دارند تا اطمینان پیدا کنند که یک موسسه مالی بزرگ مثل بانک پاسارگاد از فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها حمایت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.