در نشست فصلی مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور ضمن تبیین آیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان از نرم‌افزار لشگر فرشتگان نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست فصلی مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور(راه روشن) گفت: هر ساله در اتحادیه انجمن اسلامی رسم این است که آیه‌ای را به عنوان آیه سال اتحادیه انتخاب کنند سال گذشته آخرین آیه سوره مبارکه آل عمران به عنوان آیه سال اتحادیه انجمن اسلامی انتخاب شده بود و امسال نیز تصمیم بر این است آیه جدیدی معرفی نشود زیرا که آیه پایانی سوره مبارکه آل عمران تناسبی با شرایط کنونی کشور، ‌شعار سال و تشکیلات انجمن دارد و اینکه در سال گذشته حق این آیه به طور کامل ادا نشده است بنابراین آیه سال 93 نیز همان آیه پایانی سوره آل عمران خواهد بود.

وی ادامه داد: این آیه از نظر جغرافیای معارف قرآن جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد و از طرف دیگر ضمانت تحقق در مسیر رشد انسان مومن و در مسیر رشد جامعه ایمانی است.

حاج علی‌اکبری افزود: آیه پایانی سوره آل عمران بر 4رکن صبر فردی، اجتماعی، ارتباط به هم پیوسته با مرکز فرماندهی الهی و تقوا تاکید ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه با ذکر پیشنهاداتی به مسئولین اتحادیه اضافه کرد: تهیه یک کتاب آیه سال مربی و دانش‌آموزی از جمله یکی از این پیشنهادات است.

حاج علی‌اکبری با اشاره به استخراج دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مباحث مربوط به صبر و پایداری گفت: استخراج راهکارهای عملی و سبک زندگی که یک نقشه اقدام با ملاحظه شرایط سنی و موقعیت و ویژگی‌های دانش‌آموزان است از دیگر اقدامات می‌توان برشمرد.

حاج علی اکبری همچنین با اشاره به این مطلب که شعار امسال اقتصاد فرهنگ با نکته کلیدی مدیریت جهادی است،‌خاطرنشان کرد: در ارتباط با اقتصاد قبلاً بحث‌هایی را داشته‌ایم و محورهایی را مطرح کرده بودیم و امسال نیز محوری دیگری به نام گفتمان سازی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اضافه می‌گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته نگرانی رهبر معظم انقلاب رخنه‌ای فرهنگی‌ست افزود: در بخش فرهنگی نکته‌ای که مورد تاکید است مسئله جمع‌های خودجوش جوانان است و این نکته نشان دهنده این است که چندان امیدی به دستگاه‌های طویل فرهنگی وجود ندارد و همچنین جمع‌های خودجوش جوانان در کشور تقویت و سازماندهی شده هستند و از جمله آنها را می‌توان انجمن‌های اسلامی برشمرد.

حاج‌ علی‌اکبری ادامه داد: ما می‌بایست خودجوشی و طراوت در میان جوانان را حفظ کنیم و اصالت با انجمن اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نکته بعدی در خصوص ارتباط انجمن‌ها و مسجد است امسال در استان تهران سال مسجد با محوریت مسجد، کودکان و نوجوانان تعیین شده است که البته انجمن اسلامی نیز می‌بایست اقداماتی را در این خصوص انجام دهد.

وی با تاکید بر این نکته در سال 93 یک شروع قرآنی جمعی خواهیم داشت عنوان کرد: برپایی جشن عبادت و تکلیف پسران و در نظر گرفتن ارتباط فعال با سایر تشکل‌های همسو از دیگر اقداماتی است که انجمن اسلامی در سال 93 برنامه‌ریزی کرده است.

گفتنی است، در پایان مراسم از نرم‌افزار لشگر فرشتگان که به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شبکه خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ایجاد شده است رونمایی شد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار