وزیرکار، رفاه و تعاون اجتماعی از آغاز عملیات بیمه شدن ایرانیان فاقد دفترچه تا چند روز آینده و همچنین افزایش سه برابری ارزش بیمه روستاییان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی ربیعی درحاشیه اجلاس سراسری مدیران کل و قائم مقام‌های استان‌های سراسر کشور کمیته امداد که با حضور اعضای شورای مرکزی و مدیران ستادی این نهاد در ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد ،در جمع خبرنگاران گفت: از برنامه‌های دولت که براساس هدفمند کردن یارانه‌ها و قانونمند کردن آن صورت می‌گیرد تغییر پرداخت مستقیم یارانه‌هاست و حوزه سلامت یکی از بخش‌هایی است که دولت در اولویت خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: براین اساس در بخش سلامت، سازمان بیمه سلامت را در اولویت کار خود قرار دادیم و از مدت‌ها پیش آمادگی ساختاری را شروع کرده‌ایم که در همایش استانی چند روز آینده ساز و کارها ابلاغ و سایت مرتبط نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در ادامه تصریح کرد: براساس این طرح هر ایرانی فاقد دفترچه بیمه،‌ بیمه خواهد شد.

علی ربیعی در ادامه با اشاره به افزایش ارزش بیمه روستاییان گفت: ارزش بیمه روستاییان که 4800تومان بود به بیش از 3برابر یعنی 15هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به ورود وزارت بهداشت در به این بخش از عرصه سلامت نیز اظهار داشت: وزارت بهداشت نیز توافق کرده تا پرداخت از جیب مردم در بیمارستان‌ها 10درصد کاهش پیدا کند همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی نیز در دستور بررسی خواهد بود.

علی ربیعی در ادامه افزود: افرادی که از یارانه خود انصراف دهند در واقع آن را هدیه می‌کنند برای سرمایه‌گزاری در بخش‌های مختلف همچون محیط زیست،‌ سلامت.همچنین این افراد که از یارانه خود انصراف داده‌اند اگر محرومیت آنها محرز شود بیمه خواهند شد.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در ادامه با اشاره به افزایش گفتمان‌ها در خصوص محرومین بیان داشت: محرومیت و فقر و ناتوانی یک امر ذاتی صرف نیست این افراد به ذات افرادی محروم و فقیر نیستند بلکه نتیجه برنامه‌ریزی‌هاییست که صورت می‌گیرد بنابراین باید گفتمان‌ها درخصوص محرومین افزایش یابد وی در ادامه تصریح کرد: و باید نظام برنامه ریزی را به سمتی ببریم که خود منجر به محرومیت نشده بلکه باعث محرومیت زدایی شود.

ربیعی با اشاره به نقش مهم نهادها گفت: نهاد دولت به تنهایی قادر به اجرایی کردن برنامه‌ها و اهداف نیست به کارگیری خیل جمعی و نهادهایی که از درون جامعه بیرون آمده‌اند مانند کمیته امداد نقش بسیار مهمی در پیشبرد برنامه‌ها دارند.

وی در ادامه با اشاره به بحث این روزها بیان داشت: هدفمندی یارانه‌ها موضوعیست که متاسفانه مفهوم ما برای مردم خوب تشریح نشده است چراکه مردم فکر می‌کنند هدفمندی یارانه‌ها همان افزایش عامل‌های سوخت است درحالیکه تجربه دو نوع اختصاص یارانه را نشان می‌دهد که دو نوع قبلی بسیار ناموفق بودند هدفمندی یارانه‌ها دولت را از برشکستگی و پیش رفتن به وضعیت بحرانی اقتصادی جلوگیری می‌کند اگر به صورت کامل اجرایی نشود تعداد بسیار زیادی از واحدهای صنفی به تعطیلی خواهد انجامید.

 وی درخصوص انصراف از یارانه‌ها افزود: انصراف از یارانه و یا به تعبیری اهدا یارانه در واقع به قدرت سرمایه‌گذاری بیشتر در عرصه‌های مختلف جامعه کمک می‌شود.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در ادامه با اشاره به سیاست امنیت قضایی بیان داشت: بنابر دستور ریاست محترم جمهور افرادی که توان تهیه غذا به سختی دارند و از خانواده محرومین و نیازمندان هستند مشمول این طرح واقع می‌شوند ، پایه ورودی ما برای شناسایی این افراد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی همچنین درخصوص اشتغال نیز خاطرنشان کرد: اگر به دنبال سرمایه‌گزاری در مشاغل بخش انرژی باشیم بسیار متضرر خواهیم شد چون اندازه و نیاز جامعه ما نیست روی آوردن به مشاغل خرد و کوچک و روستایی که در کمیته امداد نیز دنبال شده محل خوبی برای افزایش اشتغال و توانمندسازیست.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: آغاز ، عملیات ، بیمه شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.