مشکلات بروز یافته فرهنگی در کشور ما تنها با دلسوزی و تلاش حل نمی‌شود راه حل آن به تغییر نوع نگاه ما نیز بستگی دارد.

عبدالحمید قدیریان هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنکه جنس هنر انقلاب جنس الهی بوده و جنس زمینی نیست به طرح این سوال که ما به چه متعهد شده‌ایم پرداخته و افزود: وقتی که خداوند از ما برای کمک به ایجاد آن حکومت الهی قول گرفته و همه ما گفتیم قالوا بلی، آیا به تعهد خود وفادار بودیم و هستیم.  

وی گفت: ما متعهد به قولی هستیم که به خداوند دادیم، برای اینکه دنیا را از زشتی‌ها پاک کنیم و پاکی‌ها را گسترش دهیم.  

به گفته قدیریان، هر چیزی که ما را در راستای پاکسازی دنیا از زشتی‌ها کمک کند و به اصطلاح مسیر را بازکند، جزء هنر انقلاب محسوب می‌شود. 
 
این هنرمند اظهار داشت: بنابر این‌که عنوان هنر انقلاب به ابزار ما در گسترش پاکی‌ها اطلاق شده، هنر متعهد دامنه بسیار گسترده‌ای دارد و همه ادیان و پاک طینتان را دربر می‌گیرد.  

قدیریان تصریح کرد: در اصل و به صورت کلی مشکل اصلی ما نگاه درست نکردن به انقلاب است یعنی اگر مسئولان ما و بخصوص مسئولان فرهنگی حداقل با همان جنسی که امام خمینی(ره) به انقلاب نگاه می‌کرد، به این رویداد تاریخی نگاه کنند، فرهنگ اصلاح می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: مسئولان ما بسیار آدم‌های خوب، پرتلاش و دلسوزی هستند اما در اصل کار با دلسوزی و پرتلاشی حل نمی‌شود بلکه با دیدگاه درست باید برای اصلاح فرهنگ  پیش رویم.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.