مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ مصرف، دانش تولید، دانش تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی، دانش بهره گیری صحیح از ماشین آلات و امکانات کشاورزی همه و همه به نوعی مستقیم و غیرمستقیم با کاهش ضایعات کشاورزی در ارتباط هستند، بنابراین آموزش تولیدکنندگان در این زمینهها میتواند نقش مهمی در کاهش ضایعات کشاورزی داشته باشد.

علی رُخ افروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: استفاده از روشهای مناسب آموزشی با توجه به نیازها و شرایط ویژه تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در زمینه ترویج و آموزش کشاورزی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی نقش بسیار مهم و بزرگی را در کاهش ضایعات کشاورزی خواهد داشت.

وی با عنوان کردن راهکاری برای افزایش بهرهوری تشریح کرد: آموزش تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید به عنوان راهکاری برای افزایش بهره وری و کاهش ضایعات در راس امور و اقدامات قرار گیرد تا زمینه تغییرات مطلوب افکار، عقاید و فرهنگ تولیدکنندگان بیشتر فراهم شود.

رُخ افروز یادآور شد: با افزایش بهره وری در هر یک از بخشهای تولید در اثر افزایش دانش و آگاهی تولیدکنندگان، ضایعات رو به کاهش گذاشته و گامی بزرگ در جهت خودکفایی برداشته خواهد شد.

وی در ادامه افزایش بهره وری و کاهش ضایعات کشاورزی را عامل مهمی در خودکفایی بسیاری از محصولات دانست و اظهار داشت: کیفیّت کار نیروی انسانی بیشترین تاثیر را در افزایش بهره وری این بخش دارد./
 
 انتهای ییام/س
برچسب ها: کاهش ، ضایعات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.