ضیایی در خصوص پرداخت‌ها به پزشکان مناطق محروم گفت: طبیعی است که پرداخت‌ها به پزشکان مناطق محروم به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای که وجود دارد، مناسب نیست.

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به پرسش سخت بودن رشته‌ی پرستاری و پذیرش خانم‌ها در این رشته گفت: ما امروز در تأمین پرستار مرد دچار مشکل هستیم و در حال مطالعه برای افزایش ظرفیت پرستار مرد هستیم تا تعداد دانش آموختگان رشته‌ی پرستاری آقایان افزایش یاید.

وی افزود: آزادی برای ارائه‌ دهنده‌ی خدمت به بیمار باید وجود داشته باشد تا ارائه دهنده‌ی خدمت همگن باشد، این آزادی در بخش پزشکی، پیرا پزشکی و در پرستاری است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مسئولیت کنترل این مسئله را دارد تا بتواند به خدمات مورد نیازشان دسترسی کامل داشته باشند و هم‌چنین در مناطق محروم نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: خدمت سربازی مخصوص آقایان است و بسیاری از کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند به خدمت نظام رفته که برای مدت 2 سال اول از دسترس وزارت بهداشت خارج می‌شوند که این مسئله سبب کمبود تامین نیروی آقا خواهد شد.

وی افزود: با ستاد فرماندهی کل قوا مشغول مذاکره هستیم تا همان مدت را به جای سربازی در محلی که ما تعیین می‌کنیم کار طبابت را انجام دهند و یا به صورت پیام‌آور بهداشت در اختیار داشته باشیم تا در مناطق محروم بتوانیم از خدمات نیروی سربازی هم استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: "ستاد فرماندهی کل قوا" ممکن است نیاز داشته باشد و اگر تعامل صورت گیرد به ما کمک خواهد شد و احتمالا این توافق صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص دریافت نامه از خانم‌ها برای انتقال به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ گفت: ما تغییر پذیرشمان را نمی‌ِتوانیم اصلاح کنیم ولی می‌توان مشوق‌های دیگر گذاشت تا مناطق محروم از این وضعیت خارج شوند و همین طور افراد مشوق‌هایی داشته باشند که با درخواست خودشان به این مناطق منتقل شوند.

وی در خصوص پرداخت‌ها به پزشکان مناطق محروم گفت: پرداخت ثابت و پرداخت به پزشکان مناطق محروم انجام خواهد شد به خصوص که با توجهی که دولت امسال به سلامت کرده است و امیدواریم خبرهای خوشی تا انتهای سال به مردم دهیم.

وی در خصوص پرداخت‌ها به پزشکان مناطق محروم گفت: طبیعی است که پرداخت‌ها به مناطق مناسب نیست به خاطر محدودیت‌های بودجه‌ای که وجود دارد.

دکتر ضیائی در پاسخ به میزان دریافتی پزشکان مناطق محروم گفت: من نمی‌دانم ولی به نظرم نمی‌آید که مبلغ چشم‌گیری باشد تا افراد داوطلبانه بروند چرا که با وضع آئین‌نامه و مقررات افراد را به مناطق محروم می‌فرستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناطق ، محروم ، پزشکان ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار