طرح ترخیص معلولین از مراکز بهزیستی برای اولین بار است که در کشور اجرایی می‌شود و می‌تواند در کاهش هزینه‌های این سازمان نقش مهمی را ایفا نماید.

یحیی سخنگویی معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خانواده‌های معلولی که مشکلات معیشتی داشته و به اجبار فرزند خود را به مراکز بهزیستی سپرده‌اند می‌توانند از سازمان بهزیستی کمک هزینه‌ی نگه‌داری دریافت نموده و از فرزندشان در منزل مراقبت کنند.

وی ادامه داد: طرح ترخیص معلولین از مراکز بهزیستی برای اولین باز است که در کشور اجرا می‌شود و می‌تواند نقش مهمی را در کاهش هزینه‌ها و خدمت‌رسانی بیشتر به معلولین ایفا نماید.
 
سخنگویی افزود: هزینه‌ی نگه‌داری معلولین در مراکز بهزیستی 3 برابر هزینه‌ی مراقبت از آن‌ها در منازلشان می‌باشد که اجرای این طرح می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش پشت نوبتی‌های این سازمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی مبلغ 100 تا 150 هزار تومان برای نگه‌داری معلولین در منازل در نظر گرفته که در صورت موافقت خانواده‌ها به آن‌ها پرداخت می‌شود تا بتوانند ضمن نگه‌داری از فرزندان خود این سازمان را در ارائه بهتر خدمات یاری دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترخیص ، معلول ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار