نماینده سوریه در سازمان ملل به شدت از ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد و او را یک عضو ارکستری دانست که بعضی اعضای شورای امنیت آن را رهبری می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، "بشار الجعفری" در واکنش به سخنان "ناوی پیلای" در جلسه شورای امنیت گفت: این سخنان بخشی از ارکستری بود که اعضای بانفوذ در شورای امنیت آن را رهبری می کنند و هدف آن هم اتهام زنی به دولت سوریه است. 

الجعفری درباره اتهامات پیلای به دولت سوریه افزود: ناوی پیلای تاکنون به سوریه سفر نکرده است و اطلاعاتی را هم که دولت سوریه در اختیار آن قرار داده بود نادیده گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: اعضای بانفوذ شورای امنیت از ناوی پیلای خواستند تا با ارائه چنین گزارشی در شورای امنیت فشارهای سیاسی بر دولت سوریه را تشدید کند. 

نماینده سوریه گفت: پیلای از همان ابتدای بحران سوریه تاکنون جانبدارانه عمل کرده است و به جنایت ها و کشتارها در سوریه به دست تکفیریها اشاره نمی کند. پیلای همچنین از اشاره به نقش دولت ترکیه در حملات تروریستی در سوریه به ویژه حملات شیمیایی خودداری می کند. 

الجعفری افزود: تنها ماموریت پیلای آن است که دولت سوریه در تنگنا قرار دهد و بخشی از اکستر در شورای امنیت برای درخواست ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی کیفری باشد. پیلای به دولت های عربستان سعودی، قطر و ترکیه اجازه می دهد تروریست های تکفیری را به سوریه اعزام کنند و سر غیرنظامیان را قطع کنند و حاکمیت دولت را به چالش بکشند. 

وی تاکید کرد "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هنوز پیشنهادی را برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 مطرح نکرده است. 

بشار الجعفری گفت: دولت سوریه بر اساس این اصل در مذاکرات ژنو شرکت می کند که بحران کنونی راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن سیاسی و با هدایت خود سوریهاست. 

ضروری است که دیگر کشورها حمایت از گروه های مسلح تروریست را متوقف کنند. 

اسرائیل، عربستان، قطر و ترکیه ائتلافی تشکیل داده اند تا دولت سوریه را به چالش بکشند و تروریست های تکفیری را به کشور اعزام کنند تا اقدامات تروریستی علیه ملت سوریه انجام دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار