ارسال موشک های ضدتانک آمریکایی برای تروریستهای حاضر در سوریه موجب شده بحران این کشور همچنان ادامه یابد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ترکیش ویکلی ؛ این نشریه ترک زبان در مقاله ای تصریح کرد :‌ ارسال سلاح های ضدتانک از سوی آمریکا برای شورشیان  و افراد مسلح در سوریه یکی از سیاست های کاخ سفید در خاورمیانه به شمار می آید . در حقیقت اوباما از این اقدام به منظور اعمال فشار غیرمستقیم برای سرنگونی نظام " بشار اسد "‌استفاده می کند . 

تحلیلگر برجسته امور خاورمیامه در موسسه "کارنگی" در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه اظهار داشت :  تامین سلاح برای تروریستها و افراد مسلح نقشی مهم در ادامه جنگ در سوریه را ایفا می کند . این اقدام ابزار فشار بر دولت سوریه است . 

یزید ساییق افزود :  بر اساس خبرهایی که اخیرا در " وال استریت ژورنال " و  " چاینا مرنینگ سان "‌منتشر شده ،‌ کمک های واشنگتن به شورشیان سوری در حد متوسط بوده است . همچنین بر اساس اخبار منتشره،‌ کاخ سفید تامین موشک های ضدتانک را برای تروریستها بر عهده گرفته است . 

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک در ادامه می افزاید :‌این موضوع به همگان اثبات شده که چندین جبهه در حال تامین مالی و تسلیحاتی شورشیان در سوریه هستند بنابراین بدیهی است که این جبهه تامین کننده یا واشنگتن بوده و یا دستور واشنگتن به عربستان ،‌ قطر یا ترکیه می باشد . 

آروند لاند ،‌یکی دیگر از تحلیلگران موسسه کارنگی و سردبیر نشریه "‌سوریه در بحران"‌ نیز در این باره می نویسد :  از دیدگاه دولت آمریکا هر اقدامی برای اعمال فشارهای مستقیم و غیرمستقیم علیه دولت " بشار اسد "‌توجیه منطقی دارد چرا که وی باید به هر شکل ممکن تضعیف شده و در نهایت نیز از سمت قدرت در سوریه خارج شود . 

سایت "دبکا فایل "‌وابسته به رژیم صهیونیستی هفته گذشته فاش کرد که حداقل دو گروه از افراد مسلح در سوریه از آمریکا موشک های ضدتانک دریافت کرده اند . گزارشات رسانه ها نیز حاکی از این است که نخستین تسلیحات سنگین در خاک سوریه از سوی آمریکا بدست تروریستها و شورشیان رسیده است . این تصمیم از سوی دولت آمریکا و پنتاگون گرفته شده است . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ ترکیه و عربستان سعودی معبر انتقال تسلیحات آمریکایی به سوریه می باشد .  واشنگتن این کمک نظامی به تروریستها در سوریه را انکار می کند در حالی که تصاویری از انتقال تسلیحات با پرچم آمریکا از خاک ترکیه به سوی سوریه در اینترنت منتشر شده است . 


انتهای پیام /


برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، تداوم ، کمک ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار