معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش کشورگفت: نوروز امسال 14 میلیون و 500 هزار نفر روز در مدارس و پایگاه‌های اسکان سراسر کشور اسکان داده شدند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارن مشهد، فرشید سیاری در همایش تجلیل از شعله‌داران خدمت به زائران فرهنگی خراسان رضوی افزود: آموزش و پرورش به عنوان عضو اصلی ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که با مصوبه هیئت دولت شکل گرفت ونوروز 93 با بسیج تمام امکانات خود شامل 180 مرکز رفاهی خانه معلم، 300 اردوگاه تربیتی، 50 مرکز تربیت معلم و 10 هزار مدرسه نسبتا مجهز پذیرای 6 میلیون و 300 هزار فرهنگی و غیر فرهنگی در سراسر کشور بوده است.

وی گفت :با وجود محدودیت‌های اعتباری در آموزش و پرورش، قبل از نوروز 6 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس طرح اسکان به ادارات آموزش و پرورش کل کشور واریز شد و با عقد قراردادی جامع تمامی مسافران نوروزی فرهنگی از بیمه شناور برخودار شدند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیش از 25 درصد از بازدید‌های ثبت شده از این مراکز توسط زائران فرهنگی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این آمار نشان از اهمیت و سهم قابل توجه آموزش و پرورش در تمام زمینه‌ها به ویژه صنعت گردشگری را دارد/س.

 

برچسب ها: اسکان ، زائر ، پایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.