وزیر اقتصاد اوکراین گفت نبردی که در اوکراین وجود دارد انتخاب بین گذشته و آینده ی این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛" پاولو شرمه تا"در سخنانی در یک مجمع اقتصادی در برلین درباره ی اوضاع اوکراین گفت:
« درکی (درباره ی اوکراین) وجود دارد که در واقع این درک برخی سرمایه گذاران را در آلمان نیز می ترساند ، این درک این است که اوکراین درحال انتخاب بین اتحادیه ی اروپا یا روسیه است، یا اگر بخواهم دقیق بگویم این درک وجود دارد که اوکراین درحال انتخاب بین اتحاد گمرکی (اروپا) و روسیه است.
این درحالی است که برداشت و درک ما از اوضاع اوکراین اینگونه نیست. برداشت دولت از اوضاع اوکراین نیز اینگونه نیست چون نبرد اصلی بین این دو نهاد نیست بلکه نبردی که در داخل اوکراین وجود دارد بین گذشته ی اوکراین
و آینده ی اوکراین است.
این نبرد درحالی است که گذشته ی اوکراین همانطوری که بسیاری از سرمایه گذاران می دانند دزد سالاری ، نقض حقوق بشر و فساد است و آینده ی این کشور به اعتقاد ما دمکراسی ، حقوق بشر ، حاکمیت قانون و در واقع تجارت آزاد است».
 
وزیر اقتصاد اوکراین افزود: « ارتباطات در جریان است ، امیدوارم که بحث ها آنچنان داغ نباشد، امیدوارم که عقلانیت اقتصادی بیشتری وجود داشته باشد. درک این مسئله برای ما دشوار است که چرا در سی ام مارس قیمت دویست و شصت و هشت دلار بود ولی در اول آوریل به چهارصد و هشتاد دلار رسید.
از دیدگاه ما کریمه بخشی جدا ناپذیر از اوکراین است و به همین علت است که توافقنامه ی که اجازه می داد ناوگان روسی از تاسیسات کریمه استفاده کنند و تخفیفی که اوکراین برای گاز دریافت می کرد باید بار دیگر به سر جای خود باز گردد».
 
« پاولو شرمه تا» افزود:« آمار نشان می دهد که از میان همه ی گردشگرانی که به کریمه می رفتند گردشگران اوکراینی تقریبا شصت تا هفتاد درصد آنها را تشکیل می دادند. اکنون ما اجازه ی رفتن به آنجا را نداریم نه اینکه ما نخواهیم به آنجا برویم».
 
وزیر اقتصاد اوکراین ادامه داد: « تجارت آزاد نفع متقابل دارد، نشانه گرفتن تفنگ به سمت یکدیگر تاثیر ویرانگرانه ی متقابل دارد، متاسفانه به نظر می رسد که کریمه نخستین قربانی این مسئله باشد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار