مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از برآورد خسارات سنگین سرمازدگی به کشاورزان بویین زهرایی خبر داد.

 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 
مرتضی شعبان‌نژاد با اشاره به سرمازدگی مزارع و باغ‌های شهرستان در اوایل فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: بیشترین خسارت سرمازدگی استان قزوین به باغ‌های شهرستان بویین زهرا وارد شده است.
 
وی از خسارت 30 درصدی محصولات زراعی شهرستان بویین زهرا خبر داد و افزود: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزای شهرستان 54 هزار و 261 هکتار است که میزان خسارت وارده به محصولات زراعی این شهرستان 594 میلیارد و 106 میلیون ریال برآورد شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به خسارت 90 تا 70 درصدی سرما به محصولات باغی این شهرستان ابراز داشت: بیشترین خسارت به محصولات گوجه، آلو، زردآلو، گردو، بادام، هلو و شلیل وارد شده است.
 
شعبان‌نژاد سطح باغ‌های خسارت دیده شهرستان بویین زهرا را سه هزار و 46 هکتار برشمرد و ادامه داد: برآورد میزان خسارت وارده به محصولات باغی این شهرستان به میزان 602 میلیارد و 520 میلیون ریال بوده است.
 
 
وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزار نوین در امر توسعه کشاورزی در کشور عنوان کرد: اگر فرهنگ مناسب و مطلوبی به کشاورزان در زمینه کشت و برداشت محصولات ارائه شود، قطعا می‌توان به آینده عرصه کشاورزی امیدوارتر‌ بود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.