يك كارشناس امور اجتماعي گفت: تك‌سرپرستي شدن خانوار، فقر اقتصادي و حتي اعتياد والدين كودكان را مجبور به كارهاي سنگين‌تر از سن مي‌كند.

قرائي‌مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: به كودكاني كه در سنين پايين به جاي درس خواندن و تحصيل در مدارس به كارهاي سنگين و سخيف كه در حدي بالاتر از توان آنها است پرداخته و رفاه اجتماعي برخوردار نباشند، كودكان كار مي‌گويند.
 
وي ادامه داد: بالا رفتن ميزان كودكان كار موجب هدر رفتن بخشي از سرمايه‌هاي كشور در آينده مي‌شود.
 
وي در ادامه افزود: اين كوكان عمدتا بر اثر فقر اقتصادي خانواده و يا تك‌سرپرستي شدن خانوار و يتيم شدن مجبور به اين عمل شده و به كارهايي در صنايع كوره‌پزي، كارگاه‌هاي كفاشي و دست‌فروشي در سطح خيابان مي‌پردازند.
 
قرائي‌مقدم تصريح كرد: گروهي از كودكان داراي خانه و خانواده هستند و شب بعد از پايان كار سخت‌شان به خانه برمي‌گردند و گروهي ديگر به علت نداشتن خانواده، مجبور هستند شب‌ها در خيابان‌ها و يا پارك‌ها به سر ببرند و گاهي در سرماي زمستان بعضي از آنها در سكوت ناباورانه فوت مي‌كنند.
 
قرائي‌مقدم در پايان خاطرنشان كرد: بسياري از كودكان خياباني متأسسفانه به علت مقتضيات و شرايط زندگي‌شان روي به كارهاي بزهكاري و حتي در مواردي غيراخلاقي آورده كه در اين ميان، وظيفه مسئولين در قبال اين كودكان، حمايت كردن از خانواده‌شان و دادن امكانات از قبيل تحصيل و رفاه اجتماعي است.
 
انتهاي پيام/  

برچسب ها: کودک ، جامعه ، فقر ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار