مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: کاهش سن پوره با سمپاشی به موقع در سطح مزارع شهرستان بویین زهرا امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


مرتضی شعبان‌نژاد افزود: ریزش سن غلات از اماکن زمستان گذران از دهه نخست فروردین ماه از منطقه حومه شهرستان بویین زهرا آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی نسبت به نرم‌گیری سن مادر اقدام کنند.

این مسئول بیان کرد: همچنین کشاورزان باید در صورت نرم شدن این‌‌ آفت نسبت به سمپاشی به موقع اقدام کنند که این امر سبب کاهش سن پوره می‌شود.

شعبان نژاد سطح زیر کشت گندم و جو آبی- دیم شهرستان بویین زهرا را در سال زراعی 93-92 بالغ بر 53 هزار و 150 هکتار برشمرد و افزود: برای هشت کلینیک گیاه‌پزشکی در راستای ارائه خدمات بخش کشاورزی در شهرستان بویین زهرا نیز مجوز تخصیص و اهدا شده است.

شعبان‌نژاد از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بارانی، قطره‌ای و کلاسیک در سه هزار و 612 هکتار از زمین‌های کشاورزی بویین زهرا خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات احداث سیستم آبیاری در سطح 839 هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا در حال اجرا بوده که طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: بر این اساس ایجاد ساختارهای نوین کشاورزی شهرستان بویین زهرا از زمان اعلام سیاست‌های کشوری مبنی بر توجه به آبیاری قطره‌ای و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مرحله جدید تکاملی و توسعه محور خویش را آغاز کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته حجم فراوانی از خدمات ارزنده برای ارتقای صنعت کشاورزی و دامپروری شهرستان بویین زهرا به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: جایگاه فعالیت‌ها و کارهای انجام شده از نگاه روستائیان کشاورز و دامپرور شهرستان بویین زهرا بسیار مورد رضایت قرار داشته است./س


 

برچسب ها: کاهش ، سن پوره ، سمپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.