شهردار منطقه 22 در جلسه خود با شورایاران محله های 9 گانه منطقه گفت: حوزه اجتماعی منطقه در ایام نوروز امسال و تقارن این ایام با شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س)، توانست ثابت کند که نشاط تفریحی و معنوی می تواند توام باشد و هیچیک منافاتی با هم ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 22، مولایی شهردار منطقه در اولین جلسه سال 93 با شورایاران محله های 9 گانه با یادآوری اینکه منطقه 22 با منطقه ای نوپاست که در عین حال در حال تامین زیر ساختهای گردشگری و زیر ساختهای عمرانی و اجتماعی اش بر اساس اصول و قواعد بین المللی و اصول کامل شهری است گفت: منطقه ما با توجه به اینکه قطب تفریحی گردشگری تهران است، با نگاه ویژه ای رصد می شود و این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می کند. توجه به بعد فرهنگی در کنار تامین زیرساختهای گردشگری در منطقه مهم است چون موضوع فرهنگ هم مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) است و هم اگر توجه به مسائل فرهنگی را در منطقه ای که منطقه تفریحی گردشگری کشور است، مورد اهمیت قرار ندهیم، منطقه به چالشی اجتماعی و ضد فرهنگی تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به این موضوع که شورایاران بلندگوهای کمبودها و نواقص موجود در محله ها و انعکاس دهنده درددلها، معضلات و مشکلات به مسئولان شهرداری و دیگر نهادها، سازمانها و ارگانها هستند، تصریح کرد: لازم است توجه داشته باشید که بحثهای اجتماعی و فرهنگی در محله ها، تحت الشعاع یکسری از کمبودهای عمرانی و خدماتی قرار نگیرد. خوشبختانه در تعطیلات نوروزی علیرغم مصادف شدن این ایام با دهه فاطمیه، همکاران ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه با ارائه برنامه های متنوع، تلاش کردند ثابت کنند که می توان نشاط تفریحی و نشاط دینی را همزمان داشت. اوج این موضوع را روز طبیعت و تقارن آن با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد بودیم و حرمت این تقارن با شعور مردم فهیم، متدین، انقلاب و آگاهمان بخوبی حفظ شد که جای تقدیر دارد.

قاسم مولایی در پایان با تشکر از همکارانش برای برپایی برنامه های مناسب با رویکرد دینی و تفریحی در بوستانها و تقدیر از شورایاران محله برای مهیا کردن فضای مناسب برگزاری این برنامه ها افزود: ما در بحث شورایاری ها، رویکردی را دنبال خواهیم کرد که مدنظر مدیران ارشد شهرداری تهران همچنین طرحها و نگاههایی است که در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران است. همان نگاهها و طرحها در منطقه بومی سازی شده و عملیاتی و اجرایی می شوند. از شما انتظار داریم همچون گذشته واقعیت و حدود و اختیارات شهرداری را بشناسید. تعهدات شهردار قبلی در قبال رفع مشکلات موجود در نواحی و محله ها بر عهده من است و قول می دهم در چارچوب مقررات و ضوابط این تعهدات را به انجام برسانم.

شهردار منطقه 22 در ادامه بر رفع مشکلات احتمالی موجود در محله ها، تامین شرایط رفاه و آسایش شهروندان تاکید و خاطرنشان کرد: شیوه ما پاسخگویی به شهروندان است و از آن واهمه نداریم و در جایی که لازم باشد، عذرخواهی می کنیم چون قرار است دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. اجرای پروژه های فرامنطقه ای بجای خود و پروژه های محله ها نیز در جای خود مورد اهمیت هستند و شورایاران بعنوان بازوهای اجرایی ما لازم است هر کمبودی را که در محله ها موجود است، اعلام کنند.

وی در پایان صحبتهای خود، جلوگیری از تبدیل کارکرد اجتماعی و فرهنگی سراهای محله ها را به رویکرد اقتصادی و در آمدزایی، فرهنگسازی در خصوص نگهداری از محله ها و حفظ زیبایی آنها، تاسی به کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص مدیریت جهادی و اجرای برنامه های فرهنگی، حفظ وحدت برای پیشرفت کار و فعالیت و اعتماد متقابل همچنین ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده  و ... را بعنوان انتظارات شهرداری منطقه 22 از شورایاران محله های 9 گانه عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه که در سالن کنفرانس دفتر شهردار منطقه برگزار شده بود، افزون بر شهردار منطقه، قائم مقام شهردار، معاونان و شهرداران نواحی 4گانه همچنین روسای ادارات و شورایاران محله های 9 گانه منطقه شرکت داشتند.

برچسب ها: شهردار ، نوروز ، تفریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار