به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: باید ساز و کاری اندیشیده شود تا فشار ناگهانی به مسافران و رانندگان بر اثر افزایش قیمت سوخت به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش شوک ناگهانی ناشی از افزایش نرخ سوخت به مسافران و رانندگان راهکارهایی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این راه حل ها صرف نظر کردن از افزایش قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که ثابت ماندن نرخ سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، راهکاری است که به استانداری تهران پیشنهاد نموده ایم، تصریح کرد: در این صورت آثار افزایش مستقیم قیمت سوخت بر نرخ کرایهها را می توان کنترل نمود.
*عبور دوچرخه های ایستگاه های دوچرخه سواری از مرز 10 هزار دستگاه معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تعداد دوچرخههای ایستگاههای دوچرخه سواری سطح شهر برای اولین بار از مرز 10 هزار دستگاه فراتر رفت، اظهار کرد: یک هزار نقطه به منظور ایجاد نقاط مبدأ یا مقصد و محورهای دوچرخهسواری در سطح شهر شناسایی شدهاند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مترو با تدابیر شهردار تهران از دوران رکودی که 8 سال پیش در آن قرار داشت خارج شده، تصریح کرد: در حال حاضر مترو در قله ساخت و ساز ایستاده و ظرفیت فنی و توان تخصصی مترو در اوج قرار دارد.
وی با تأکید بر این که تنها مانع مترو محدودیت منابع مالی و مشکلات اخذ فاینانس است، اضافه کرد: در حال حاضر 4 دستگاه عظیم حفار تونل موسوم به TBM در تونلهای مترو مشغول به کار میباشند که هر کدام روزی 20 متر تونل حفر میکنند.
*احداث 30 کیلومتر خط مترو اولویت اول حمل و نقل در سال 93 معاون شهردار تهران با اشاره به این که رکورد حفر تونل مترو توسط دستگاه های TBM 33 متر در یک روز است، اظهار کرد: نیمه جنوبی خط 3 مترو از مدت ها پیش آماده بود و صرفاً منتظر ورود پله های برقی آن بودیم اما با توجه به این که فرآیند ورود این تجهیزات به کشورمان به زمان بیشتری نیاز دارد، نسبت به افتتاح این خط بدون پله برقی اقدام خواهیم کرد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که اولین اولویت و مهم ترین پروژه حمل و نقلی تهران در سال 93 احداث 30 کیلومتر خطوط اولویت دار مترو است، تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا، مشکل ترافیک و محدودیت شبکه معابر، توسعه مترو در رأس برنامههای حمل و نقلی تهران قرار دارد.
وی با تأکید بر این که برای سال 93 احداث 30 کیلومتر خط جدید مترو در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: این 30 کیلومتر شامل 18 کیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا شهرک قائم در شرق بزرگراه ارتش و 12 کیلومتر بخشهایی از خط 7 مترو در محورهای شهید نواب صفری و شهید چمران است.
*افزایش یک میلیونی مسافران مترو با بهره برداری کامل از خط 3 معاون شهردار تهران با اشاره به این که مترو در روزهای کاری هفته به طور متوسط 5/2 میلیون مسافر جابه جا می کند و البته رکورد سه میلیون جابه جایی نیز در برخی از روزها برای مترو به ثبت رسیده، اظهار کرد:معمولاً مترو در روزهای یک شنبه و چهارشنبه بیشترین تعداد مسافران را دارد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در صورت بهرهبرداری کامل از 37 کیلومتر خط 3 مترو و ایستگاههای این خط روزانه یک میلیون جابه جایی به تعداد جابه جایی های متروی تهران افزوده شود، تصریح کرد: هر گونه سرمایه گذاری در مترو صرفهجویی است و ظرف سه سال این سرمایهگذاری از محل صرفهجویی در مترو باز می گردد.
وی در پایان توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی را راهکار عبور پایتخت از بحران ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: به این منظور مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی با کیفیت، مطمئن، پاک، در دسترس و مقرون به صرفه و اقتصادی برای شهروندان را در دستور کار خود قرار داده است.
انتهایپیام/