کاهش روندهای جهانی سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش سازمان‌های بین المللی از کل تاسیسات تازه نصب شده تولید برق در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۳ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یک گزارش تازه نشان می‌دهد که سرمایه گذاری جهانی در انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۳ به اندازه ۱۴ درصد افت کرد با این حال نسبت برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر افزایش یافت. 
 
این گزارش تصریح می‌کند چین گام‌های بلندی در زمینه انرژی خورشیدی برداشته است که قابل قبول بوده و بسیار مهم می‌باشد. 

این گزارش توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل و واحد «نیو انرژی فایننس» شرکت بلومبرگ تحت عنوان «روندهای جهانی در سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر در سال ۲۰۱۴» تنظیم شده است. 

این ارزیابی حاکیست که سرمایه گذاری در سال گذشته برای دومین سال پیاپی افت کرد که به دلیل ارزان‌تر شدن فناوری‌ها و همچنین عدم اطمینان نسبت به سیاست انرژی در جهان بود. 
با این حال افت هزینه‌ها در تولید این انرژی‌ها - از جمله خورشیدی، بادی - به این معنی بود که ۸. ۵ درصد برق تولید شده در جهان در سال ۲۰۱۳ از این منابع بود که نسبت به ۷. ۸ درصد ۲۰۱۲ افزایش نشان می‌دهد. 

به علاوه از کل تاسیسات تازه نصب شده تولید برق در این سال بیش از ۴۳ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است. 

این ارزیابی حاکیست که سال گذشته در سراسر جهان ۲۱۴. ۴ میلیارد دلار در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شد که ۲۳ درصد کمتر از ۲۰۱۱ بود. 

به علاوه یکی از کار‌شناسان می‌گوید که برای اولین بار در این سال در چین، ظرفیت تازه نصب شده برای تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر از انرژی‌های فسیلی بیشتر بود، بنابراین نشانه خوبی است که بزرگ‌ترین اقتصاد درحال ظهور دنیا این بخش را خیلی جدی گرفته است. 

مقام‌های سازمان ملل می‌گویند که دو سوم کل تصاعد گازهای گلخانه‌ای جهان ناشی از بخش انرژی است بنابراین برای پرهیز از عواقب خطرناک گرمایش زمین باید هرچه بیشتر به سوی انرژی‌های پاکیزه رفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار