عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت :حذف تعرفه ی واردات در کاهش قیمت محصولات وارداتی نسبت به بازار داخلی تاثیرگذار است.

سید راضی نوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی خاطر نشان کرد : حمایت از تولید وکشاورزان داخلی یکی از اصول اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است بنابرین حذف تعرفه وارداتی که می تواند در افزایش قیمت محصول خارجی تاثیرگذار باشد با حمایت از تولیدات داخلی متضاد خواهد بود .

وی تصریح کرد : حذف تعرفه واردات سیب زمینی به نفع تولیدکنندگان و کشاورزان نبوده و تولیدات داخلی را با مشکل مواجه می کند

نماینده مردم شوش دانیال افزود : با اختصاص هزینه ی واردات به حمایت از تولیدکننده داخلی وایجاد بازار متعال بین واردات و تولیدات ، تولیدکننده ومصرف کننده هردو مورد حمایت قرار خواهند گرفت .

نوری اظهار داشت : علاوه بر موارد گفته شده در حمایت از تولید کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند تا با افزایش کیفیت و ذائقه مصرف کننده با محصولات وارداتی رقابت کنند .

رونق صادرات صیفی جات استان خوزستان به کشور عراق

صادرات صیفی جات و سبزیجات استان خوزستان به کشورهای همسایه از رونق خوبی برخوردار است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود : خوشبختانه استان خوزستان در صادرات صیفی جات و هندوانه به کشورعراق و خلیخ فارس و سبزی جات به کشور روسیه از رونق مطلوبی برخوردار است .

وی تصریح کرد : صادرات این گونه محصولات با بسته بندی های مناسبی انجام می شود .

نوری خاطر نشان کرد : شرایط اقلیمی و زمین های کشاورزی مناسب و مرغوبیت خاک درشمال این استان باعث شده ،خوزستان تامین کننده نیاز برخی از بازار های همسایه باشد .

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود : شرایط جوی و سرماهوا در برخی کشورها می تواند در عدم کشت محصولات کشاورزی در استان مربوطه و ایجاد بازارهای جدید صادراتی تاثیرگذار باشد

وی تاکید کرد :حذف تعرفه وارداتی باید به گونه ای باشد که نه تولیدکننده و نه مصرف کننده متضرر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، محصولات ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار