مجری طرح توسعه میادین نفتی آذر و چنگوله شهرستان مرزی مهران واقع در جنوب باختری استان ایلام از استقرار ششمین دکل حفاری میدان نفتی آذر در اردیبهشت امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ کیوان یار احمدی با اعلام این خبر گفت: پنج دکل حفاری اکنون در میدان نفتی آذر مهران فعال است که حدود چهار هزار و 500 متر حفاری انجام داده اند.
بگفته یاراحمدی میادین نفتی آذر شامل 19 حلقه چاه است که پیش بینی می شود در مرحله ‏نخست ‏روزانه ‏30 هزار بشکه نفت از آنها برداشت شود.
وی ادامه داد: پس از توسعه فعالیت ها و تقویت امکانات در سال های آینده از میدان آذر 65 هزار بشکه در روز نفت ‏برداشت می شود. ‏
مجری طرح توسعه میادین نفتی آذر افزود: تاسیسات فرآورشی در این منطقه نفت خیز از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
یاراحمدی بیان کرد: برای ساخت تاسیسات فرآورشی معیارهای مختلفی از جمله نزدیکی به حوزه های نفتی و تاسیسات زیربنایی، را مورد بررسی قرار دادیم و کار تسطیح محوطه در حال انجام است.
وی یادآور شد: 33 کیلومتر جاده های دسترسی به میادین نفتی آسفالت شده که ‏21 کیلومتر از آن راه اصلی به محل ‏های استقرار دکل های حفاری (سلر) است. ‏
یاراحمدی اضافه کرد:  میدان نفتی آذر در جنوب خاوری شهرستان مهران واقع شده و از میادین مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق است.
یار احمدی گفت: نفت درجای این میدان در برآورده های نخستین 2.5 میلیارد بشکه تعیین شده است.
میادین نفتی آذر و چنگوله در 25 کیلومتری جنوب باختری شهر مهران در همسایگی عراق قرار ‏دارد./س
 
 
 
 
 
برچسب ها: فعالیت ، دکل حفاری ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.