مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: پيشينه‌ فرهنگی غني خطه آذربایجان نشان دهنده‌ شعور فرهنگي متعالي مردمان اين سرزمين و اهميت علم و فرهنگ در اين منطقه بوده و همچنين گوياي آن است كه اين مرز و بوم منشاء بسط، گسترش و تعميم مباني فكري و فرهنگي اسلامي و شيعي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، علي‌اكبر صفي‌پور، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاريخ همواره گواه نقش آذربايجان و علما و مفاخر اين منطقه در عرصه‌هاي مختلف بوده و اين خاك زرخيز كه مهد شجاعت و غيرت بوده و هست، حماسه‌‌هاي ماندگار بي‌شماري را بر برگ برگ كتاب پرافتخار خود رقم زده است.

وي افزود: غناي فرهنگي اين خطه و نقش تاثيرگذار نخبگان و متفكران بي‌بديل آن زبانزد عام و خاص است و گنجينه‌ علما و مفاخر استان در همه‌ اعصار، نماد عزت و سربلندي ايران اسلامي بوده است.

صفي پور گفت: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: تاريخ شگرف آذربايجان و ياد و نام مشاهير و علما و فقهاي آن كه به دست هنرمندان تواناي اين استان بر تابلوهايي كم‌نظير مصور شده، توسط اين اداره‌ي كل زينت بخش موزه علما و مفاخر شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي از برگزاري نمايشگاه دوره‌اي آثار موزه‌ علما و مفاخر آذربايجان در 19 شهرستان اين استان خبر داد.

صفي‌پور گفت: معرفي مفاخر و بزرگان و شناساندن و تبيين همت بلند اين بزرگان و به تبع آن هويت تاريخي و فرهنگي آذربايجان، زمينه را براي خودباوري نسل جوان جامعه فراهم مي‌آورد و موزه‌ علما و مفاخر محملي است تا علاقمندان به صورت دائمي و متمركز از تاريخ پرافتخار آذربايجان بهره گيرند.

وي با اشاره به اينكه ياد و نام اين پرچمداران فرهنگ، فقه و عرفان و معرفي وافي و كافي مفاخر پرشمار آذربايجان و همچنين الگوسازي از اين بزرگان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است ، اظهار کرد: با توجه به اينكه اين اداره‌ در نظر دارد تا فضاي لازم را براي بهره‌مندي علاقمندان و اصحاب فرهنگ و علم و عرفان در سراسر استان از اين آثار فاخر فراهم آورد،‌ نمايشگاهي از تابلوهاي گرانسنگ اين موزه‌ به صورت دوره‌اي در تمام شهرستانهاي تابعه استان برپا خواهد شد.

براساس اين گزارش طرح جامع موزه‌ي علما و مفاخر با هدف بازشناسی و آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان‌، با راه و روش بزرگان علم و عرفان و ‌نشر آموزه‌های متعالی قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) اجرا شده و در اجرای این طرح از ظرفیت‌های غالب رشته‌های هنری و فضای مجازی بهره گرفته شده است./س

 

برچسب ها: گسترش ، تعمیم ، مبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.