استاندار خراسان رضوی گفت : تعامل هر چه بیشتر مسلمانان و پرهیز از افراطی گری ، باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه جامعه بزرگ اسلامی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علیرضا رشیدیان در دیدار با ابراهیم مصطفی جمال الدین سرکنسول جمهوری عراق ؛ افزود : روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق ، فراتر از همسایگی ، بر اساس احترام متقابل و برادرانه بوده است .

وی به اشتراکات فراوان فرهنگی ، مذهبی و تاریخی دو طرف اشاره کرد و افزود : باید از این ظرفیت در راستای گسترش سطح تعاملات در سطوح مختلف استفاده کنیم .

رشیدیان با تاکید بر لزوم تحکیم روابط بین دو کشور گفت : تعامل هر چه بیشتر مسلمانان و پرهیز از افراطی گری، باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه جامعه بزرگ اسلامی خواهد شد .
وی تصریح کرد : ما خواهان کشوری آباد ، آزاد و توسعه یافته در همسایگی خود می باشیم و استقرار امنیت در کشورهای همسایه را همانند امنیت در کشور خودمان می دانیم .
استاندار خراسان رضوی تبادل زائران بین مشهد و عتبات عالیات عراق را از دیگر زمینه های تحکیم روابط دو کشور دانست .
سرکنسول جمهوری عراق با ابراز خرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت : تحکیم و توسعه روابط با ایران ، اراده دولت و ملت عراق است .
ابراهیم مصطفی جمال الدین با تاکید بر توسعه روابط منطقه ای افزود : کشور عراق آماده انجام اقدامات و فعالیت های تجاری و نیز سرمایه گذاری در خراسان رضوی است./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.