باید تلاش کرد که حدالامکان در هنگام مواجه شدن با مشکلات و نا آرامی‌ها، آرامش خود را حفظ کرد و این حفظ آرامش تنها با یادگیری امکان پذیر است.

شهرام وزیری پزشک روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زندگی با فراز و نشیب‌هایی که دارد، همیشه روی خوش را به ما نشان نمی‌دهند، بلکه در مواقعی موجب ناراحتی و نگرانی فرد می‌شود. بنابراین انسان باید خود و روان خویش را برای روز‌ها و اتفاقات بد هم آماده کند.

وزیریان افزود:‌ باید تلاش کرد که حتی الامکان در هنگام مواجه شدن با مشکلات و نا آرامی، آرامش خود را حفظ کرده و این حفظ آرامش تنها با یادگیری امکان پذیر است.

وی اذعان داشت: هنگام عصبانیت تغییرات شیمیایی و الکتریکی در درون بدن اتفاق می‌افتد که واکنش‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین شخص با پیشگیری از عصبانیت می‌تواند خود را کاملا آماده کند.

این روانشناس اظهار داشت: هر شخصی باید ببیند با چه روشی در هنگام عصبانیت آرام می‌شود. بعضی‌ها با نوشیدن آب، برخی با فرستادن صلوات و عده‌ای هم با نفس عمیق کشیدن می‌توانند به خشم خود غلبه کنند. البته توصیه‌ی پزشکان هم آرامیدگی و ورزش‌هایی مثل یوگا، شنا، پیاده روی و هر ورزشی که بتواند آرامشی را به بدن بازگرداند. ناگفته نماند در این دنیای فانی چیزی ارزش از بین بردن و زیر پا گذاشتن سلامتی روح و روان و جسم را ندارد. بنابراین باید منطقی و بدون جبهه گیری‌ها روز‌ها را سپری کرد تا به آرامش نسبی رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، آرامش ، عصبانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار