مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در دو سال گذشته 15طرح نیمه تمام آبیاری تحت فشار در شهرستان کاشمر تکمیل و به بهره بردای رسید.


محمد صوابی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: با اجرای این 15 طرح در سطح 57 هکتار، سطح اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان به 400 هکتار افزایش یافت.

به گفته او برای اجرای 15 طرح آبیاری تحت فشار 995 میلیارد ریال دولت و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کشاورزان هزینه کرده اند .

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر کاهش مصرف آب به میزان 228 هزار متر مکعبی آب وراندمان افزایش محصولات کشاورزی را از جمله تولید انار وانگوراز مزایای آبیاری تحت فشار عنوان کرد .

صوابی سنتی بودن کشاورزی و همچنین کوچیک بودن زمینهای کشاورزی را در کاشمر از مشکلات اجرای طرح های آبیاری نوین یاد کرد و گفت :اجرای طرح ها در زمین های کوچیک موجب هزینه زیاد می شود که کشاورزان توان پرداخت آن را ندارند

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود 27 هزار اراضی کشاورزی آبی در شهرستان کاشمر یادآور شد: اجرای سیاست‌های تشویقی و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به صورت گروهی و تجمیعی تنها راه حل برای استفاده کشاورزان از این سیستم آبیاری تحت فشار است

انتهای پیام//س
برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.