معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت تست‌های ادواری برای کاهش بیماری های ایرانیان بالای ۳۵ سال، از دوگانه بودن تعرفه‌های خصوصی و دولتی انتقاد کرد و گفت: در یک افق ۲ ساله تعرفه‌ها اصلاح می‌شود.

احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ابلاغ سیاست های کلی سلامت اظهار داشت: ما باید برای ایرانیان بالای 35 سال تست های ادواری برای کاهش بیماری های سرطان، چربی خون، فشار خون، دیابت و… را به اجرا درآوریم. بنابراین نقش بیمه سلامت ایرانیان در تحقق مسائل پیشگیری بر درمان بسیار اهمیت دارد، ولی متاسفانه ما این کار را در کشورمان انجام ندادیم به طوریکه در کشورهای دیگر دنیا افراد تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و اگر بر اساس مفاد بیمه عمل نکنند باید هزینه‌های درمانیشان را خودشان بپردازند. ولی اگر بر اساس بیمه عمل کنند هزینه های درمانی بر عهده بیمه خواهد بود.

چندپارگی منابع مالی مشکل همیشه دولت‌ها

میدری تصریح کرد: متاسفانه چندپارگی منابع مالی مشکل همیشه دولت ها بوده است و در این زمینه صدمات بسیاری وارد می شود زیرا ما هرگز یک منبع مالی پایدار برای حوزه سلامت نداریم مثلا وقتی شبکه برق رسانی در مناطقی دچار مشکل می شود همه آن شبکه متوجه این مشکل خواهند شد ولی امروز ما شاهد آن هستیم که سازمان هایی مانند کشتیرانی، وزارت نفت و… جداگانه برای خودشان بیمه درست کرده اند و وقتی بودجه بیمه کاهش می یابد فقط این بیمه سلامت است که متوجه این کاهش بوده می شود.

نظارت وزارت بهداشت بر بیمه‌ها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در برنامه پزشکی نبض حضور یافته بود، ادامه داد: بر این اساس نظارت وزارت بهداشت به بودجه های بیمه های نیز باید صورت پذیرد که در این زمینه قبل از ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب در دیداری که بین وزیر رفاه و بهداشت صورت پذیرفت بر مسئله نظارت وزارت بهداشت بر بیمه ها تاکید شد. بر این اساس بیمارستان ها نیز می توانند هیئت امنایی باشد ولی نظارت آن با وزارت بهداشت صورت گیرد.

افزایش تعرفه‌های دولتی برای کاهش فاصله با تعرفه‌های خصوصی

میدری درباره تعرفه ها نیز عنوان کرد: ما شرایطی را در تعیین تعرفه های جدید لحاظ کرده ایم به صورتی که تعرفه بخش دولتی بالا رود ولی تعرفه های بخش خصوصی را کمتر افزایش دادیم تا فاصله بین تعرفه های دولتی و خصوصی کمتر شود.

پاشنه آشیل بحث تعرفه ها دوگانه بودن تعرفه های خصوصی و دولتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مباحث دیگر تعرفه ها نیز خاطرنشان کرد: در کارگروهی که بر این اساس تشکیل شد یک زمان بندی دو ساله را برای اصلاح تعرفه ها مشخص کردیم تا بر اساس کافی بودن منابع مالی، مسائل تعرفه ای نیز صورت پذیرد، زیرا پاشنه آشیل بحث تعرفه ها دوگانه بودن تعرفه های خصوصی و دولتی است زیرا متاسفانه برخی تعرفه ها در گذشته به صورت غیرواقعی تعیین شده است و امیدواریم در یک افق دو ساله بتوانیم این تعرفه ها را اصلاح کنیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تست ، ادواری ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.