نماینده مردم یزد و صدوق در تذکر شفاهی خود به دولت پیشنهاد داد درآمد حاصل از انصراف مردم از یارانه‌ها و هر استان به همان استان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (24 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و درخواست از مردم جهت انصراف از دریافت یارانه نقدی، اظهار داشت: از دولت می‌خواهم تا در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی و پرداخت یارانه نقدی عدالت اجتماعی در جامعه را رعایت کنند تا به مردم توهین نشود و رسانه‌های بیگانه هم به خود اجازه توهین به ملت ایران را ندهند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود که درآمدهای حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها در هر استان به همان استان اختصاص یافته تا دولت بتواند با استفاده از آن وجوه به ایجاد کارخانه‌های جدید و واحدهای تولید بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: علاوه بر آنکه به ایجاد اشتغال کمک می‌کند سبب ترغیب بیشتر مردم نسبت به انصراف از دریافت یارانه نقدی شده و همچنین می‌تواند در آینده در سود سهام کارخانه های ایجاد شده نیز شریک شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه این استان پذیرای بیش از 100 هزار مهاجر خارجی غیرقانونی معادل 10 درصد جمعیت استان است گفت: با توجه به عدم هم‌خونی فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی این افراد مشکلاتی از قبیل ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی بی‌شماری بر استان تحمیل نموده همچنین این موضوع در کاهش امنیت استان موثر بوده از سوی دیگر 10 درصد از یارانه‌های تخصیصی به استان بودجه‌های خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی استان برای این افراد هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار