قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان گفت: به دلیل ظرفیت بالای گردشگری شهرستان کاشان ستاد هماهنگی سفر به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محسن فخری فعالیت این ستاد را در ایام نوروز مثبت و موفق ارزیابی کرد و افزود: اعضای ستاد هماهنگی سفر کاشان تلاش کردند خدمات مناسبی برای رفاه حال گردشگران نوروزی فراهم نمایند.

وی با اشاره به قابلیت های گردشگری شهرستان و منطقه تأکید کرد: شناخت و رصد شرایط موجود، هدف گذاری مناسب و برنامه ریزی جهت تحقق آن را می توان به عنوان مأموریت جدید و جدی ستاد هماهنگی سفر کاشان در سال جدید تعریف نمود.

فخری گفت: تاکنون خدمات ارائه شده به میهمانان و گردشگری که به منطقه وارد می شوند به صورت موقت، مقطعی و انفعالی بوده است که لازم است اقدامات انجام شده را با اتخاذ برنامه های مناسب هدفمند نماییم.

معاون فرماندار ادامه داد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 93 با مدنظر قراردادن فرصت های اقتصادی و فرهنگی صنعت گردشگری قابل توجه و با اهمیت است.

وی اذعان داشت: گردشگری به عنوان اقتصاد پاک موضوع مهمی است که چنانچه حساب شده و با برنامه مورد توجه قرار گیرد ؛ اقتصاد و فرهنگ را متحول می نماید.

فخری اظهار داشت: وقتی رویکرد توسعه کاشان بزرگ مورد توجه مدیران ارشد شهرستان می باشد مقوله گردشگری بهترین فرصت است که می تواند فارغ از خط بندی های معمول مطرح و در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان اذعان داشت: در صورتی گردشگری موفقی خواهیم داشت که نگاهمان فراتر از مرزهای جغرافیایی شهرستان کاشان باشد و با تعامل با شهرهای همجوار مانند آران و بیدگل ، بادرود و نطنز، دلیجان و نراق منطقه نمونه گردشگری تعریف نموده و با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که گردشگر از ورود به این منطقه حداکثر بهره برداری را به دست آورده و با رضایت کامل خارج گردد.

معاون فرماندار ظرفیت های گردشگری مذهبی شهرستان را قابل توجه دانست و یادآور شد: مراسم سنتی و با شکوه قالیشویان، زیارت امامزادگان و مراسم سنتی عزاداری به خصوص در ماه محرم و صفر ، آیین ها و تعزیه های منطقه فرصت های بی نظیر و معنوی منطقه بزرگ کاشان است که می تواند با جذب گردشگر مذهبی در بُعد اقتصادی و فرهنگی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و چهره معنوی شهرستان را به بهترین نحو به گردشگران ارائه نموده و موثر باشد.

فخری طبیعت منطقه را فرصت دیگر منطقه برای جذب گردشگر معرفی نمود گفت: منطقه کاشان از یک طرف جاذبه های بی نظیر کویر را در دل خود داشته و از طرف دیگر طبیعت بی نظیر کوهستان را در بخش های برزک، قمصر و نیاسر در خود پنهان نموده است.

وی اولین اقدام ستاد هماهنگی سفر کاشان را طبقه بندی دستگاههای مرتبط با گردشگری دانست و گفت: اداره میراث و گردشگری و شهرداری های منطقه در جایگاه اول این طبقه بندی قرار دارند که می توانند محوریت موضوع را به عهده گرفته و از برکات و نتایج آن بهره مند گردند.

فخری امنیت و سلامت گردشگر را با اهمیت دانست و یادآور شد: دستگاههای انتظامی و امنیتی و سلامتی نیز از دیگر اعضای این ستاد می باشند که نقش قابل توجهی را به دوش دارند.

وی تأکید کرد: نهادهای فرهنگی شهرستان از دیگر اعضای این ستاد هستند که می توانند با ارائه برنامه ها و راهکارهای مناسب و خلاق به غنای بعد فرهنگی این صنعت کمک شایان توجه کنند.

فخری برپایی «خیمه معرفت» توسط اداره اوقاف شهرستان و برنامه های فرهنگی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان را در ایام نوروز اقدام موفقی در این زمینه دانست که می توان از تجارب آن برای برنامه ریزی های بعدی استفاده نمود.

معاون فرماندار اقدامات ستاد هماهنگی سفر در نوروز 93 را بعنوان نقطه شروع این حوزه ذکر کرد و گفت: برگذاری مرتب جلسات ستاد در طول ماه در راستای تحقق این دیدگاه می باشد که امیدواریم نتایج قابل توجه و شایسته ای برای ارتقا شهرستان داشته باشد./س


 

برچسب ها: اصفهان ، ستاد ، هماهنگی ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.