فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ منطقه نوشهر گفت: امسال برای کنترل بهتر نظارت بر جنگل های شمال، علاوه بر گسترش پوشش شبکه بی سیم در مناطق کور، سامانه موقعیت یاب جهانی نیز در خودروهای یگان حفاظت به کار گرفته می شود.

سرهنگ یوسف علی ادیب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود استفاده از خودروهای مجهز به دستگاه موقعیت یاب جهانی (GPS) باعث می شود در هر لحظه بتوانیم مکان حقیقی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی را تشخیص دهیم.

وی اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای گسترش پوشش شبکه رادیویی بی سیم و پایش جنگل و مرتع و طراحی شبکه و دستگاه های موقعیت یاب جهانی، یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن آغاز شده است..

ادیب خاطرنشان کرد: حوزه عملیاتی واحدهای اجرایی حفاظت از جنگل ها و مراتع غرب مازندران 510 هزار و 393 هکتار وسعت دارد که بسیاری از آن شامل مناطق کوهستانی و دور افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مقابله با قاچاق چوب و تخریب و تصرف اراضی ملی مستلزم حضور مستمر ماموران منابع طبیعی در عرصه است و با فناوری های جدید، این امکان فراهم می شود که از راه دور مسیر و مکان واقعی نیروهای خود را رصد کنیم.

ادامه داد: مردم می توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب و همچنین آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را به صورت شبانه روزی با شماره رایگان 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران برسانند.

311 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع درغرب مازندران وجود دارد./س


برچسب ها: سامانه ، خودرو ، گشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.