صالحی‌امیری گفت: میان مجموعه نهادهای فرهنگی کشور انسجام کافی وجود ندارد اگر بین تمامی دستگاه‌های فرهنگی تعامل باشد، انقلاب فرهنگی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سید رضا صالحی‌امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی کشور در مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه‌ی سازمان میراث فرهنگی که صبح امروز در این سازمان برگزار شده بود گفت: فرهنگ رود جاری و چشمه خروشان بوده به‌طوری که تفاوت فرهنگ و نفت در این است که نفت روزی به پایان می‌رسد اما حوزه فرهنگ، نشر و میراث فرهنگی تمام شدنی نیست.

وی افزود: توسعه بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست اگر اقتصاد کشور یک بار در حوزه‌ی میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری کند این حقیقت روشن می‌شود که بدون نفت و با میراث امکان اداره کشور وجود دارد.

صالحی‌امیری تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی مکمل حماسه فرهنگی است و این دیپلماسی، دیپلماسی پایدار مبتنی بر باورهاست. کشور ایران زیباست و باید تلاش کنیم این زیبایی‌هارا رخ جهانیان بکشانیم.

رئیس سازمان اسناد و کتاب‌خانه‌ی ملی کشور اظهار داشت: برای اصلاح تصویر ایران نیازمند حماسه فرهنگی هستیم و خاستگاه این حماسه فرهنگی سازمان میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: متأسفانه بین مجموعه نهادهای فرهنگی کشور انسجام کافی وجود ندارد اگر بین تمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور تعامل برقرار شود انقلاب فرهنگی رخ می‌دهد.
 
صالحی‌امیری تصریح کرد: ما با عسلویه و صنعت و تجارت می‌توانیم نیازهای مادی را تأمین کنیم اما فضیلت، اخلاق و روابط انسانی را نمی‌توانیم با این صنعت پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی کشور اظهار داشت: ریشه مشکلات سیاسی قطعا فرهنگ است تغییر نگرش در رویکرد مدیریتی کشور به مدیریتی فرهنگی باعث اتفاقات مثبت و سازنده‌ای خواهد شد.

 وی ادامه داد: سازمان اسناد وکتاب‌خانه‌ی ملی آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار