دانشمندان هشدار می‌دهند برخی از انواع کالسکه‌ها می‌توانند خطرات فراوانی برای نوزادان داشته باشند و والدین باید از خرید این نوع کالسکه‌ها جدا خودداری نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران هشدار می‌دهند که استفاده بیش از حد از کالسکه برای کودکان خردسال به ویژه آن نوع کالسکه‌هایی که کودک محیط روبرو و نه والدین خود را می‌بیند سبب کاهش فعالیت‌های اجتماعی کودک و یادگیری مهارت‌های برقراری ارتباط او با والدین و اطرافیان می‌شود.

گفتنی است، دانشمندان استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند توسط کودکان خردسال را یکی دیگر از مشکلات سبب کندی رشد اجتماعی به ارتباطی کودک معرفی می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان توصیه می‌کنند والدین جز در مواقع ضروری و یا خستگی کمتر از کالسکه برای حمل و نقل کودک خود استفاده نمایند و یا از آن نوع کالسکه‌هایی استفاده نمایند که کودک بتوانند والدین خود را ببینند تا به این ترتیب مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی او سریع‌تر رشد پیدا نمایند.

دانشمندان به والدین توصیه می‌کنند بیشتر با نوزادان خود صحبت نمایند تا به این ترتیب مهارت‌های گفتاری آن‌ها سریع‌تر رشد پیدا نماید، این مهارت‌ها بویژه تا ۳۶ ماهگی نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار