بعضی از درمان‌های ارتودنسی اگر در سنین ۸ تا ۹ سالگی انجام نشود بعد از ۱۴ سالگی درمان امکان پذیر نیست.

دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص ارتودنسی و دندانپزشک کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص سن مناسب برای ارتودنسی گفت: نظر متخصصین و انجمن‌های علمی در دنیا امروزه این است که هر کودکی از ۶ سالگی باید زیر نظر متخصص ارتودنسی باشد زیرا در طول زمانی که دندان‌های شیری می‌افتد و دندانهای دائمی رشد پیدا می‌کند ۲ اتفاق در ناحیه فک و صورت بروز می‌دهد.

وی اظهار داشت: ۲ عامل مهم از جمله جایگزینی دندانهای شیری و تغییرات ابعاد فک‌ها در طول سالهای ۶ تا ۱۳ سالگی باعث بروز دندان‌های ارتودنسی می‌شود.

وی در ادامه گفت: زیر نظر پزشک بودن در این سال‌ها بسیار پر اهمیت است زیرا در بعضی مواقع نیاز به درمان است و مواقعی دیگر باید تحت نظر بوده و درمان در یک زمان دیگری لحاظ  شود.

وی خاطر نشان کرد: درمان‌های ارتودنسی به تناسب نوع مشکل در سنین مختلف انجام می‌شود به عبارت دیگر بعضی از درمان‌ها هستند که اگر در سنین ۸ تا ۹ سالگی انجام نشود بعد از ۱۴ سالگی درمان امکان پذیر نیست و یا بعضی از درمان‌ها حتما باید بعد از سنین ۳ تا ۱۴ سالگی صورت بگیرد و زود‌تر نباید انجام شود.

وی در پایان گفت: درمان ارتودنسی محدوده سنی ندارد و به نوع آن بستگی دارد بعضی از مشکلات باید قبل از تکمیل شدن دندانهای دائمی انجام بگیرد زیرا بعد از آن زمان درمان پیچیده و سخت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دندان ، فک ، ارتودنسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار