این گزارش به موضوع توجه به آموزش کودکان خردسال و انجام مراقبت‌های لازم می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، توجه به تعلیم و آموزش کودکان خردسال و انجام مراقبت‌های لازم از آن‌ها روز به روز در جامعه جهانی و در اکثر کشورها اهمیت زیادی پیدا می‌کند به گونه‌ای که به گفته دانشمندان علوم اجتماعی سرمایه‌گذاری درباره رفاه کودکان بازده زیادی دارد.

دانشمند دیگری گفته است که امید ملت‌ها با کودکانشان پیوند و ارتباط دارد و آینده آن‌ها به توجهی که به این موضوع می‌کنیم و منابع مالی و میزان کوشش‌ها برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بستگی دارد.

خردسالی دورانی است پر از مخاطرات گوناگون و همینطور سرشار از فرصت‌ها و ورود به دوران حساسی که کودکان می‌توانند نگرش و طرز برخورد مثبت و سازنده خود را در مورد امور مختلف زندگی و یاد گرفتن بیشتر کنند و گسترش دهند.

هر جامعه‌ای می‌تواند با گسترش و تقویت و تشویق برنامه‌های غیر درسی مربوط به آموزش کودکان خردسال،‌ به گونه‌ای که آموزش در خانواده تقویت نشود و به صورت مجموعه‌ای از خدمات تکمیل کننده آموزش قبل از تحصیلات ابتدایی درآید.

همچنین باید تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های مسئولین به گونه‌ای باشد که با ادامه و تقویت تدابیر و اقدامات در زمینه کودکان خردسال و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی که آن‌ها را تهدید می‌کند به صورت بخشی از سیاست توسعه کشور درآید.

گزارش: محمدرضا نظری

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تعلیم ، آموزش ، خردسالان ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار