معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال 92 بیش از 94 هزار نفر در سامانه جامع اوقات فراغت ثبت نام کردند در حالی که در سال 91 حدود 50 هزار نفر ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  اسدا.. ربانی مهر گفت: استان همدان نسبت به تعداد ثبت نام کنندگان در این سامانه مقام دوم را در سطح کشور دارد و با پیگیری های انجام شده توانسته ایم مشارکت دستگاه ها را در توجه به موضوع غنی سازی اوقات فراغت را بالا ببریم ودرسال جدیدبرنامه های بیشتری رابرای اوقات فراغت درنظرداریم.

وی گفت : در سال 92 از ابتدای سال از همه دستگاه ها خواسته ایم نماینده ی خود را برای حضور در جلسه اوقات فراغت معرفی کنند و پس از آن با فعال نمودن سامانه جامع، دستگاه ها اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند و به جز اداره کل آموزش و پرورش همه دستگاه ها اطلاعات خود را ثبت کردند، البته اگر آموزش و پرورش در سامانه فعالیت های خود را ثبت می کرد این آمار به حدود 150 هزار نفر می رسید چون جامعه آماری آموزش و پرورش بسیار بالاست و انتظار داریم در سال جدید آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: برگزاری چند کارگاه آموزشی، برگزاری کارگاه تخصصی در استانداری و فرمانداری با موضوع اوقات فراغت،آموزش رابطین اوقات فراغت دستگاه ها، معرفی کارشناس فناوری سایت جامعه به همه­ی دستگاه­ها و بازدید سرزده از مکان­های اوقات فراغت از مهمترین برنامه های حوزه اوقات فراغت در سال 92 بود و همین موضوع باعث شد که دستگاه ها در ثبت نام سایت و ارائه گزارش عملکرد اوقات فراغت در مقایسه با سالهای گذشته عملکرد بهتری داشته باشد.

ربانی مهر گفت: پارسال ازمدیران کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ؛جمعیت هلال احمر و کانون پرورش فکری به عنوان دستگاه های برتر استانی در حوزه اوقات فراغت تقدیر شد و در سال جدید نیز عملکرد دستگاه ها در حوزه اوقات فراغت ارزیابی می شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان گفت: فضای فرهنگی حال حاضر در جامعه و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و تأکید بر مسئله فرهنگ و وظایف مدیران و دستگاه های فرهنگی در حوزه اوقات فراغت را بیشتر نموده و نوجوانان و جوانان که قشر اصلی حوزه اوقات فراغت هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و از آسیبهای اجتماعی مصون و با فرهنگ ایرانی اسلامی و هویت دینی بیشتر آشنا شوند و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند./ز
برچسب ها: اوقات ، فراغت ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.