برای خرید گندم در استان سمنان و گندم تحویلی 285 هزار تن ظرفیت انباری سازمان غله و کارخانجات آرد وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی از کشت گندم در بیش از 39 هزار هکتار گندم در این استان خبر و برآورد کرد امسال 109هزار تن گندم تولید شود.
امیر رضوی در نشست برداشت و خرید گندم پیش بینی کرد گندم مازاد برنیاز با نرخ هرکیلو 10 هزار و 500 ریال خریداری شود.
وی افزود : برای سهولت در امر برداشت علاوه بر کمباین های بومی تعداد 200 دستگاه کمباین از سایر استانها نیز تامین می شود.
وی حداکثر افت مفید برای خرید گندم را 10 و افت غیرمفید را هفت درصد اعلام کرد و افزود: به لحاظ شرایط آب و هوایی به ویژه در مناطق دیم خیز حداکثر رطوبت گندم نیز برای استان سمنان 14درصد منظور شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: اراده جدی مسوولان بخش کشاورزی و دستگاههای مرتبط این استان، برای خرید حداکثری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.
در این نشست که با هدف خرید حداکثری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد ˈسیدمجید موسویˈ با اشاره به بحث امنیت غذایی و اهمیت گندم گفت: به لحاظ اهمیت موضوع مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها نشست ستاد برداشت و خرید گندم هر شهرستان را در اسرع وقت با محوریت فرمانداران شهرستانها تشکیل دهند تا تمهیدات لازم برای خرید اندیشیده شود.
وی افزود: اساسی ترین بحث خرید گندم پرداخت به موقع وجه آن به کشاورزان است که تمهیدات لازم از سوی بانک عامل اندیشیده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از دستگاههای مرتبط با خرید گندم خواستار تعامل و همکاری برای این امر مهم شد.
خدابخش عربˈ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مشترک با سازمان بسیج مهندسین برای تعیین کارشناس ناظر برکارکرد کمباین ها خبر داد.
وی افزود: هدف گیری این سازمان در این طرح کاهش سه تا پنج درصدی ریزش گندم در هنگام برداشت است و کارشناسان ناظر گندم نیز در این کار مشارکت خواهند کرد.
مدیر کل غله استان سمنان نیز از آمادگی لازم برای خرید گندم در سال جاری خبر داد و افزود: برای خرید در استان و گندم تحویلی به این استان 285 هزار تن ظرفیت انباری سازمان غله و کارخانجات آرد وجود دارد.
محمدباقر منوچهری پائین بودن قیمت خرید گندم و تامین نقدینگی را به عنوان دو مشکل اساسی خرید گندم در سال گذشته ذکر کرد و افزود: در سال جاری این مشکل مرتفع شده است. 
علی اکبر افضلی مدیر سازمان تعاون روستایی استان سمنان از تدارک 40 مرکز خرید در این استان به ویژه در مناطق حساس و همجوار با سایر استانها خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی در سالجاری با آمادگی کامل برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می کند.
در این نشست برداشت صحیح و نظارت جدی بر کار کمباین ها، ایجاد مراکز خرید در مناطق مهم استان، مبارزه با عوامل خسارت زا در گندم، تامین سوخت مورد نیاز در زمان برداشت، لزوم دریافت کارت معاینه فنی از سوی کمباین دارها، همکاری برای سهولت در جابجایی کمباین ها و ... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.