عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر اکثر سانتریفیوژهای مورد استفاده در نیروگاه‌های هسته‌ای کشور از نوع نسل یک یا P1 هستند که در صورت استفاده از سانتریفیوژهای P3 و P4 که چند برابر نسل یک کارایی دارند می‌توانیم با سرعت بیشتری نیازهای داخلی را تامین کنیم.

منصور حقیقت‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره اظهارات علی‌اکبر صالحی مبنی بر نیاز به سانتریفیوژ گفت: طبق توافق اولیه با 1+5 در حال حاضر ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم اما مطمئنا پس از توافق نهایی ما این اختیار را خواهیم داشت که از سانتریفیوژ‌های نسل جدید استفاده کنیم.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر اکثر سانتریفیوژهای مورد استفاده در نیروگاه‌های هسته‌ای کشور از نوع نسل یک یا P1  هستند که در صورت استفاده از سانتریفیوژهای P3  و P4  که چند برابر نسل یک کارایی دارند می‌توانیم با سرعت بیشتری نیازهای داخلی را تامین کنیم.

گفتنی است به نقل از روزنامه «دیلی استار» علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره ظرفیت انرژی هسته‌ای مورد نیاز کشور گفته ایران برای تأمین نیازهای داخلی خود، به 30 هزار سانتریفیوژ نسل جدید نیاز دارد.

همچنین این روزنامه اشاره می کند که ظرفیت و تعداد سانتریفیوژهای ایران، یکی از مسائلی است که در مرکز توجه کشورهای غربی بوده است. ایران در حال حاضر 19 هزار سانتریفیوژ دارد که 10 هزار عدد آن ها از سانتریفیوژهای نسل اول هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار