"فرانسوا اولاند" ، رئیس جمهور فرانسه و "دیوید کامرون" ، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه خشونت‌ها در اوکراین را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند" ، رئیس جمهور فرانسه و "دیوید کامرون" ، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه خشونت‌ها در اوکراین را به شدت محکوم کردند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه پس از گفتگوی تلفنی اولاند و کامرون در بیانیه‌ای اعلام کرد : دو طرف خشونت‌های دیروز و امروز را در این منطقه به شدت محکوم کردند و به منظور کاهش تنش‌ها و یافتن هر چه سریعتر راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران‌، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و گفتگو فرا خواندند.

براساس این بیانیه ، فرانسوا اولاند و دیوید کامرون همچنین حمایت خود را از مقامات اوکراین اعلام کردند تا اصلاحات مورد نظر مردم را به خوبی انجام دهند و انتخابات ریاست جمهوری 25 مه را در بهترین شرایط برگزار کنند.

اوکراین (که با حملات هماهنگ از سوی فعالان طرفدار روسیه و افراد مسلح با لباس‌هایی نامشخص رو به رو است) و 46 میلیون نفر جمعیت آن ظاهرا امروز بیش از هر وقت دیگری با جدایی شرق روس زبان و مرکز و غرب که بیشتر ملی گرا و طرفدار اروپا است ، تهدید می‌شود.

در شهر اسلاویانسک ، گروههای مسلح طرفدار روس‌ها روز شنبه به ساختمان های پلیس و سرویس های امنیتی حمله کردند. 
الکساندر تورچینوف ، رئیس جمهور موقت اوکراین به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا عملیات ضد تروریستی گسترده‌ای را به منظور بیرون کردن این گروههای مسلح صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار